ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مصاحبه مطهری

وعده وزیر کشور زمینه ساز

دخالت نمایندگان در کار دولت شد 
 
 
 
 

 

روز گذشته و بدنبال استعفای سازمان داده شده نماینده فارس در مجلس در حمایت از امام جمعه شیراز، علی مطهری در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت:

استعفای نمایندگان استان فارس دخالت آشکار در امور قوه مجریه است. در اواخر دوره دولت احمدی نژاد بخشنامه‌ای به استانداران ابلاغ شد که براساس آن استانداران در انتخاب فرمانداران توجهی به نظرات نمایندگان نداشته باشند، اگرچه لحن این بخشنامه تند بود اما حرف، حرف درستی بود و این رویه غلط باید از بین برود.

با توجه به اینکه در استان فارس برخی گروه‌های مختلف وجود دارد، باید فردی انتخاب شود و مسئولیت را برعهده بگیرد که تحت تاثیر فشار این گروه‌ها نباشد و مستقل عمل کند.

دولت و وزیر کشور بی‌آنکه تحت تاثیر فشارها قرار بگیرد، نظر خود را اعمال کند. طی سال‌های گذشته دخالت نمایندگان در امور اجرایی باب شده است. این کار رسما از روزی که وزیر کشور گفت من استانداران را با نظر نمایندگان انتخاب می‌کنم آغاز شد. به نظر من این حرف اشتباهی بود که وی زد و باعث ایجاد توقعات و بروز مشکلاتی برای وزارت کشور شد. نمایندگان حق دخالت ندارند و نمی‌توانند برای دولت الزامی ایجاد کنند و بگویند فلان کس باشد یا نباشد زیرا این کار دخالت در امور اجرایی و قانون اساسی است.

نمایندگان حق دخالت در امور داخلی دولت را ندارند و فقط می توانند پیشنهاد دهند و مثلا بگویند این فرد را اصلح می‌دانیم و تصمیم گیری را بر عهده دولت بگذارند و دیگر دنبال نکنند که چرا فرد معرفی شده انتخاب نشد.

پیک نت 22 تیر

 
 

اشتراک گذاری: