ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

مصاحبه لیلاز با خبرگزاری "شینهوا"

ایران با لغو تحریمها در انتظار

رشد اقتصادی 2 درصدی است 
 
 
 
 

 

 سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی با خبرگزاری شینهوای چین  مصاحبه کرده و درباره ایران پس از لغو تحریم ها گفته است: در صورت توافق هسته‌ای رشد اقتصادی 2 درصدی ایران پس از گذشت یکسال نمایان خواهد شد.  بازار سهام تهران و نیز ارزش پول ایران در برابر واحدهای پولی دیگر کشورها نیز افزایش خواهد یافت.

البته نباید انتظار داشت که شرایط کنونی صنعت نفت به سرعت بهبود یابد به دلیل آن که اقتصاد ایران در حال حاضر دارای مشکلات زیادی است. نه تنها به دلیل تحریم‌های غرب بلکه به دلیل سوء مدیریت‌ها. ایران هم‌اکنون باید اقتصاد خود را از نو بسازد چرا که به اندازه کافی سرمایه‌گذاری و خلاقیت در صنعت نفت ایران در طول 10 سال اخیر وجود نداشته است و در صورت لغو تحریم‌ها، مشکلاتی مثل سوء مدیریت، فساد مالی و کمبود نوآوری در طول یک شب از بین نخواهد رفت. به دلیل تحریم‌های مالی و اقتصادی غرب، سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وزارت نفت برنامه‌ها و نقشه‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت ایران دارد. انتظار می‌رود پس از لغو تحریم‌ها، سالانه 3 تا 5 میلیارد دلار در صنعت نفت ایران سرمایه‌گذاری شود، چرا که نفت ایران تنها بخشی از بازار اقتصادی ایران است که قابلیت جذب سریع سرمایه‌گذاران خارجی را دارد و ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بخش‌های دیگر زمان بیشتری لازم دارد.

پیک نت 22 تیر

 
 

اشتراک گذاری: