ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

تحلیل سرلشکر رحیم صفوی از اوضاع منطقه

در جنگ با عراق، ایران

نیم میلیون کشته و مجروح داد 
 
 
 
 

 

سرلشکر یحیی رحیم صفوی، از فرماندهان سپاه در جنگ با عراق که بعدها فرمانده کل سپاه شد و اکنون فرمانده اتاق موشکی جمهوری اسلامی و مشاور نظامی رهبر جمهوری اسلامی،  در برنامه "نگاه دو" شبکه دو سیما به سئوالات گرداننده این برنامه پاسخ داد. او در این برنامه  آماری از تلفات جنگ ایران و عراق ارائه داد که با توجه به مسئولیتی که داشته و دارد، آن را می توان رسمی ترین آمار تلفات جنگ دانست. رحیم صفوی گفت:

در آن جنگ 200 هزار شهید، 300 هزار جانباز و 40 هزار آزاده داشتیم.

در آن سالهای جنگ (سال 65) طوری شده بود که بیشتر از 600 هزار بشکه نفت نمی‌توانستیم صادر کنیم و نفت ما را زیر 20 دلار می خریدند و در آمد ارزی ما از حدود 7 میلیارد دلار بیشتر نشد.

اکنون تحریم‌ها ابعاد بیشتری دارد که امیدواریم دولتمردان از آن عبور کنند.

رحیم صفوی در باره حزب الله لبنان گفت:

حزب الله لبنان با بیش از 80 هزار موشک آماده شلیک به تل‌آویو و حیفا زیر گوش اسرائیل  است. به همین دلیل بعید می‌دانم اسرائیل بتواند برای ما مشکل نظامی بوجود بیاورد.

به نظر من لشکرکشی امریکایی‌ها از سال 2001 به افغانستان و 2003 به عراق ، اساس ناامنی منطقه شد و گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی نیز در منطقه شکل گرفتند که دستگاه‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی مانند سیا، موساد و برخی کشورها با پول‌ها و دلارهای نفتی خود این گروه‌های تروریستی را در سوریه، افغانستان،‌ پاکستان و عراق حمایت می‌کنند.

در سایت پنتاگون رسما نوشته شده است که آنها 25 هزار نیرو را در ترکیه و اردن برای اعزام به سوریه آموزش میدهند و تجهیز می‌کنند و تاکنون 500 نفر از نیروهای آموزش دیده را وارد خاک سوریه کرده اند تا علیه دولت سوریه بجنگند. ما حتی در عراق می بینیم که امریکایی ها با هواپیما برای داعشی‌ها بار ریزی سلاح می کنند و از این طریق تجهیزات می‌ فرستند.

ائتلافی که در عراق تشکیل شده هیچ برخوردی با داعش نمی‌کند. بلکه گاهی فرماندهان آن‌ها را با هلی‌کوپتر از صحنه نبرد نجات می‌دهند. بنابراین منشأ تروریسم را بایستی قدرت‌های فرامنطقه به طور خاص آمریکایی‌ها و وابستگان آن‌ها در منطقه بدانیم.

 

آمریکایی‌ها پیش از این خاورمیانه جدید یا بزرگ را مطرح کرده بودند و به نظر می‌رسد اکنون نیز به دنبال این اهداف راهبردی در منطقه غرب آسیا هستند. با طرح خاورمیانه جدید به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی و عربی بودند و جنگ‌های نیابتی که برخی دولت‌های عربی به راه انداختند و چه فعالیت‌های گروه‌های تروریستی که باعث توسعه پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه و فروش صدها میلیارد دلار سلاح آمریکایی در منطقه می‌شود. البته علاوه بر بردن نفت منطقه و فروش سلاح با ایجاد ناامنی جلوی بیداری اسلامی را بگیرند.

ممکن است برخی‌ها با حمایت از گروه‌های تروریستی و یا برخی از دولت‌هایی که از عقلانیت و خردمندی کافی برخوردار نیستند بخواهند یک نوع ناامنی را به مرزهای ما بکشانند.

آمریکایی‌ها ممکن است افکار پلیدی داشته باشند اما دستگاه‌های اطلاعاتی ما اشراف کاملی بر هواپیماها و ناوهای آمریکایی دارند و آن‌ها را رصد می‌کنند. ما رفتار بیکانگان را در عراق و سوریه و خلیج فارس رصد می‌کنیم. ما حتی زیردریایی‌های آمریکا را که از زیر آب از تنگه هرمز عبور می‌کنند رصد می‌کنیم و حتی وقتی می‌خواهند از تنگه هرمز عبور کنند شناورهای نیروی دریایی سپاه بالای سر آن‌ها می‌روند و به آن‌ها هشدار می‌دهند که روی آب بیایند زیرا زیردریایی‌ها در عبور از تنگه‌های آبی جهان طبق قوانین باید به سطح آب بیایند. به هر حال امنیت منطقه باید توسط هشت کشور پیرامون تامین شود و امنیت ان ربطی به بیگانگان ندارد.

انگلیسی‌ها از منطقه خارج شده بودند اما سال گذشته دوباره به منطقه برگشتند در بحرین پایگاه زدند اما به هرحال امریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی در اهداف سیاسی در یک راستا حرکت می‌کنند.

پیک نت دوم خرداد

 
 

اشتراک گذاری: