ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دو نظر از سردار قدوسی نماینده مجلس و عراقچی معاون ظریف

چه کسانی از درون مجلس

بلند گوی اسرائیل شده اند؟

 
 
 
 

 

جواد ظریف و معاون وی عراقچی، روز گذشته در مجلس حاضر شده و در یک جلسه غیر علنی در باره مذاکرات اتمی و توافق هائی که با 1+5 شده توضیحاتی دادند. بلافاصله پس از پایان این جلسه، سایت امنیتی وابسته به سپاه "تسنیم" از قول سردار کریمی قدوسی که فعلا نماینده مجلس و عضو فراکسیون سپاه است نوشت: «بازرسی‌ها از مراکز نظامی به صورت مدیریت شده پذیرفته شده اما در خصوص دسترسی به دانشمندان هسته‌ای هنوز پاسخی به طرف مقابل داده نشده است. تیم مذاکره کننده باید در هر مرحله از مذاکرات گزارش کتبی به مجلس بدهد و بدون اذن مجلس اجرای پروتکل الحاقی قانونی نیست.»

این درحالی است که خبرگزاری های داخلی از قول علی لاریجانی رئیس مجلس نوشتند که وی از گزارش تیم دولت راضی بود. موضوع جدی مورد بحث پروتکل الحاقی بود که ظریف تاکید کرد اغلب کشورهای عضو معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) این پروتکل را پذیرفته اند و این فقط ایران نیست که آن را قبول کرده است.

همین خبرگزاری ها در پایان جلسه غیر علنی مجلس از قول عراقچی نوشتند: دکتر ظریف و بنده در این جلسه بر مخالفت با بازرسی یا بازدید از هرگونه مراکز نظامی و یا مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای تاکید کرده و تشریح کردیم. در این جلسه تاکید کردیم که پذیرش پروتکل الحاقی نهایتا با مجلس است، روال کار در پروتکل الحاقی برای دسترسی مدیریت شده به سایت‌های غیرهسته‌ای تشریح شد و در خصوص اقدامات حفاظتی و امنیتی که معمولا کشورهای اجرا کننده پروتکل برای صیانت از اطلاعات نظامی، هسته‌ای و صنعتی خود و جلوگیری از جاسوسی به عمل می‌آورند توضیحات لازم را جهت اطلاع نمایندگان ارائه دادیم. گزارشی از آخرین وضعیت نگارش توافق نهایی، چارچوب‌ها و خطوط قرمز و دستاوردهای هیات مذاکره کننده به نمایندگان داده شد.

عراقچی پذیرش بازرسی از مراکز نظامی را کاملا نادرست دانست و با اشاره به انعکاس این خبر نادرست در برخی رسانه‌ها و بویژه رسانه‌های رژیم صهیونیستی،(که ظاهرا تسنیم نیز باید همان ردیف خبر و مصاحبه با کریمی قدوسی را منتشر کرده باشد) توجه به حساسیت و پیچیدگی مذاکرات هسته‌ای و پرهیز از انتشار اخبار نادرست و همچنین اخبار جلسات خصوصی و غیرعلنی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: لازم است همه منافع ملی را همواره الویت اول بشمارند.

 پیک نت 4 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: