ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دبیر شورای عالی امنیت ملی:

خطر داعش، از شرق

و غرب متوجه ایران است! 
 
 
 
 

در ادامه ابراز نگرانی های مقامات جمهوری اسلامی درباره خطر جنگ در مرزهای ایران و حتی اشاره به نزدیک شدن داعش به مرزهای ایران، روز گذشته سرلشگر علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در مصاحبه ای که پس از سخنرانی وی برای دانشجویان مطالعات با وی انجام شد گفت:

واقع‌بینانه باید نگاه کرد. اگر اوضاع را به همین شکل که ادامه دارد رها کنیم بزودی تهدید تکفیری‌ها و داعش به مرزهای ما می‌رسد. در عراق ممکن است به خانقین و از افغانستان به زاهدان وارد شوند. باید دست دراز تجاوز دشمن از مرزهای ما دور شود و برای حفظ قدرت خود در مقابل این تهدید انسجام درونی مهم‌ترین مسأله است.

درباره مذاکرات هسته ای چنانچه طرف‌های مقابل زیاده‌خواهی نکنند و منطقی برخورد کنند به شکلی که توازن بر مذاکرات و توافق حاکم شود توافقی اجماعی خواهد شد.

نباید توافق را با مسائل سیاسی و جناحی و غیرعمیق یکی کنیم و شروع به متهم‌سازی یکدیگر کنیم یا از طرفی توافقی غیرقابل اجماع را در کشور تجویز کنیم.

از شمخانی درباره مناسبات با روسیه سئوال شد که وی گفت: دیدگاه ما این است که روس‌ها به ما می‌گویند شما تمایل‌تان به غرب است. اما ما به روسیه مقتدر و قوی اعتقاد داریم و این ظرفیت ایجاب می‌کند که به همکاری‌های‌مان ادامه دهیم. ما با سماجت تعامل با روسیه را دنبال می‌کنیم . هم‌چنین معتقدیم در چارچوب همکاری‌های پیمان شانگهای تعاملات می تواند تسهیل و تسریع شود.

امروز دشمن در بغداد، اربیل، دمشق و بیروت است و فردا در صورت پیروزی می‌تواند مرزهای دیگر از جمله مرزهای ایران را در بر گیرد و یا برای انتقام از ناکامی‌هایش کشورهای دیگر را هدف قرار دهد.

پیک نت 5 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: