ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سالی 200 میلیارد تومان خرج جراحی بینی می شود

170 هزار زن ایران دماغ سربالا شده اند! 
 
 
 
 

 

روزنامه “تجارت” چاپ تهران در شماره روز یکشنبه (۳ خرداد-۲۴ می) خود در گزارشی با استناد به آمارهای “انجمن جراحان فک و صورت ایران” نوشت:

در سه سال گذشته۲۴۰ هزار عمل زیبایی در کشور انجام شده که از این تعداد، ۱۷۰ هزار عمل، مربوط به جراحی بینی بوده است.

سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه جراحی بینی در ایران می‌شود. بر اساس آمارهای “انجمن تحقیقات راینولوژی ایران” در حال حاضر، میزان جراحی‌زیبایی بینی در ایران 7 برابر امریکا است. این درحالی است که ۵۰ درصد مراجعان برای جراحی بینی به طور واقعی نیازی به این عمل ندارند.

بر اساس آمارنهادهای رسمی، تنها ۱۵۷ جراح پلاستیک در تهران مجوز انجام عمل بینی دارند اما عملا هفت هزار پزشک‌ مشغول عمل زیبایی هستند و تعداد کسانی که به‌ عنوان متخصص عمل‌های زیبایی انجام میدهند ۱۰ برابر بیشتر از جراحان پلاستیک واقعی است.

 

گزارش روزنامه‌ی “تجارت” هم‌چنین از افزایش گرایش مردان به عمل جراحی زیبایی در سال‌های اخیر خبر داده و افزوده که تعداد جراحی بینی مردان از ۵ درصد در ۱۰-۱۵ سال گذشته به ۱۵ تا ۲۰ درصد در حال حاضر رسیده است.

رییس “انجمن جراحان پلاستیک” درباره آمار جراحی‌های زیبایی به این روزنامه می‌گوید که ۶۰ درصد ‌این جراحی‌ها، مربوط به جراحی بینی است و بعد از آن، لیپوساکشن، پستان و جراحی پلک و صورت در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

دکتر عبدالحسن امامی در عین حال، از انجام برخی عمل‌های جراحی زیبایی توسط تکنیسین‌های اتاق عمل خبر داده و گفته که این تکنسین‌ها در قرارداد با یک پزشک، بیماران را با نام او جذب می‌کنند و پس از آن‌که خود، جراحی پلاستیک را برای بیمار انجام دادند، درصدی از مبلغ دریافتی را به آن پزشک پرداخت می‌نمایند.

تنها ۱۰ درصد از شکایات  از جراحی پلاستیک، مربوط به جراحان پلاستیک است و ۹۰ درصد شکایت‌ها مربوط به تکنسین‌ها و پزشکان رشته‌هایی است که بدون داشتن تخصص لازم جراحی پلاستیک می کنند. سالی۵۲ زن بر اثر انجام عمل لیپوساکشن جان خود را در ایران از دست می‌دهند.

“تغییر رنگ چشم”، “کاشت نگین در سفیدی چشم” و “جراحی زیبایی‌ لاله گوش” در ایران مد شده است.

پیک نت 9 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: