ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

خلاصه سخنرانی اسحاق جهانگیری در همایش فرمانداران

برای مدیریت کشور

پس از لغو تحریم ها برنامه داریم! 
 
 
 
 

 

اسحاق جهانگیری  معاون اول رئیس جمهور نیز از جمله سخنرانان همایش فرمانداران سراسر کشور بود که در وزارت کشور برپا شد.

او که از ریز و بالا و پائین چپاول های دوران احمدی نژاد مطلع است و از کسانی بود که در آستانه انتخابات 92 گزارش بحران اقتصادی تا مرز فروپاشی نظام را نزد رهبر جمهوری اسلامی برد، در سخنرانی خود برای فرمانداران گفت:

 یارانه‌ها کشور را گرفتار کرده است. پول بانک‌ها را گرفته‌اند و برده‌اند و گردن‌کلفتی می‌کنند و پس نمی‌دهند. در گذشته به کسانی پول دادند که پولدار بودند و حالا وقتی  می‌خواهیم یارانه آنها را حذف کنیم، بدهکار می‌شویم.

با افزایش قیمت‌های جدید سوخت، کل درآمدهای دولت 34 هزار میلیارد تومان می‌شود. دولت از آغاز کار خود 42 هزار میلیارد تومان یارانه داده است. ما اکنون حتی با افزایش قیمت سوخت همچنان کسری داریم و مجبوریم از پروژه‌های عمرانی کم کنیم و به مردم یارانه بدهیم. ما حتی در این شرایط 4800 میلیارد تومان به بخش سلامت اختصاص داده‌ایم که با رضایت مردم مواجه شدیم.

به دلیل کاهش قیمت نفت ما در بخش یارانه مشکل داریم و باید 40 میلیارد تومان یارانه پرداخت کنیم. حتی با افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیز، برای تأمین هزینه‌ها دچار مشکل هستیم. در سختی‌ها هیچ کس به دولت کمک نمی‌کند. حتی آنها که ما را تشویق کردند وقتی که ما وارد میدان شدیم سکوت کردند و حتی با ما مخالف هستند و با رسانه‌های خود ما را آزار می‌دهند.

مردم باید باور کنند که صاحب دولت هستند. تضعیف این باور موجب خودسری و خودرأیی شده و امور اجرایی را مختل می‌کند. دولت ضعیف، نظام و سایر قوا را ضعیف می‌کند. فرمانداران می‌توانند زمینه‌ساز جذب مشارکت مردم باشند زیرا انتخابات هرچه پرشورتر باشد، هم نظام تقویت می‌شود،‌هم دشمنان مأیوس می‌شوند و هم مدیران دولتی از پشتیبانی مردم برخوردار خواهند شد.

هیچ نهاد اداری و حاکمیتی حق ندارد در انتخابات دخالت کند. گاهی برخی سعی می‌کنند خبرهای دروغ را در رسانه‌های خود منتشر کنند و دولت را منفعل کنند. اما آنها نمی‌توانند با این اخبار ما را بترسانند. دولت به دنبال برگزاری انتخاباتی قانونمند است. باید با برگزاری انتخابات مجلسی قوی شکل گیرد تا کشور از مشکلات خود عبور کند.

نقد مذاکرات هسته‌ای حق صاحب‌نظران است اما رئیس جمهور بر مسائل هسته‌ای اشراف کاملی دارد و حتی قبل از شروع مسئولیت خود برای برنامه هسته‌ای وقت گذاشته است. وی از همفکری روسای سایر قوا و افراد صاحب‌نظر در مسائل هسته‌ای و بین‌المللی نیز استفاده کرده و قوی‌ترین تیم مذاکره کننده را انتخاب کرده است. این تیم در سطح بین‌المللی جزء قوی‌ترین تیم‌هاست. کسی گمان نمی‌کرد که ما در مذاکرات دستاوردهای خوبی داشته باشیم. رئیس جمهور به صورت مرتب مسائل مذاکرات را به رهبری گزارش میدهد و راهنمایی‌ می گیرد.

تحریم‌های ظالمانه باید برداشته شود. ما به آینده مذاکرات خوش‌بینیم و امیدواریم این مذاکرات به نتیجه برسد. ما برای مدیریت کشور پس از لغو تحریم‌ها برنامه داریم. اکنون شرکت‌های خارجی صف کشیده‌اند تا وارد ایران شوند، اما نباید اجازه بدهیم بازار ایران در اختیار شرکت‌های خارجی قرار بگیرد و تولید کننده داخلی مجبور شود کالاهای خارجی را وارد کند. ما باید به دنبال تولید مشترک در ایران باشیم. این دروغ است که گفته می‌شود چشم دولت به خارج است. ما حتی برای شرایط تشدید تحریم‌ها برنامه داریم.

پیک نت 11 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: