ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

در آستانه سالگرد درگذشت آیت الله خمینی و قیام 15 خرداد

گفته هائی از امام دارم

که نگفته و فعلا نمی گویم! 
 
 
 
 

بمناسبت سالگرد درگذشته رهبر انقلاب 57 "آیت الله خمینی" هاشمی رفسنجانی مصاحبه ای تفصیلی با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) کرده که روز گذشته اشاراتی از آن منتشر شد و قرار است متن کامل آن در آینده منتشر شود. هاشمی دراین مصاحبه فاش ساخت که ناگفته هائی از رهبر انقلاب (آیت الله خمینی) و خود انقلاب دارد که تاکنون نگفته و فعلا هم نخواهد گفت.

هاشمی می گوید:

در طول سال‌های پس از پیروزی به مناسبت‌های خاص، حرف‌ها را گفته ام و اگر مطلبی را نگفته ام، حتماً هنوز نباید می گفتم. مثلاً در جلسه‌ای که به همراه سران نظام و حاج احمدآقا در خصوص پذیرش قطعنامه 598 خدمت امام رسیدیم، مطلبی گفتند که هنوز جایی نگفته‌ام و فعلاً هم نمی‌گویم. اما چون از جوانی با ایشان بودم، به خود جرأت می‌دادم و خیلی از مسایل را با روی باز به ایشان می‌گفتم و حتی بعضی از مطالب را می‌نوشتم. یکی از دلایل این‌گونه روابط ما، سابقه طولانی آن است. دو نمونه از ادبیات نوشتاری من با امام، همان دو نامه‌ای است که اوایل انقلاب نوشتم و به امضای خودم و آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله دکتر بهشتی، آیت‌الله موسوی اردبیلی و شهید دکتر باهنر فرستادیم.

به هر حال خاطره از امام زیاد است و آنچه شاید برای سالگرد ایشان لازم باشد پخش شود، روحیه ایشان است. به عنوان کسی که افتخار شاگردی ایشان را داشتم و بیش از 65 سال است که با امام، آثار و دستاوردهای ایشان آشنا هستم، می‌گویم که کار ایشان در تاریخ اسلام، تاریخ تشیّع و تاریخ ایران بی‌ نظیر بود. امام یک فقیه به روز و آشنا به شرایط زمان بود. بن‌بست شکنی‌های سیاسی و تابو شکنی‌های دینی امام بی‌ نظیر بود. الحمدلله به همت مرحوم حاج احمدآقا و بعد از ایشان حاج حسن آقا تمام آثار گفتاری و نوشتاری امام جمع‌آوری، ثبت و ضبط شده است که شاید بعضی از مطالب فعلاً به خاطر مسایلی منتشر نشود، اما انشاءالله در آینده تاریخ این اسناد را خواهد داشت.

پیک نت 12 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: