ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گزارش گاردین از "تن فروشی" زنان در مشهد

"علم الهدا" امام جمعه مشهد

نباید عمامه اش را بالاتر بگذارد؟ 
 
 
 
 

 

روزنامه گاردین چاپ انگلستان گزارش مشروحی از مشهد و بورس صیغه منتشر کرده که شاید بخش هائی از آن اغراق آمیز جلوه کند، اما مجموعه آن با اطلاعاتی همخوانی دارد که حتی در همایش های بحران اجتماعی در ایران نیز به آنها اشاره می شود. از جمله درباره صیغه، بچه های بی شناسنامه، بچه هائی که خرید و فروش می شوند، زنانی که برای نان شب تن خود را حراج می کنند.

گاردین در بخشی از گزارش خود اشاره به زائرانی می کند که ازعراق به ایران آمده و خود را به مشهد می رسانند. می نویسد: در میان دهها هزار زائر عراقی که خود را برای زیارت به مشهد می رسانند، هزاران تنی هستند که نه به قصد زیارت که به قصد صیغه و کام جوئی در ازدواج های موقت با اشتیاق خود را به مشهد می رسانند. شمار زائرانی که از عراق خود را به مشهد می رسانند  و در فرودگاه این شهر از هواپیما پیاده می شوند گاه بیش از یکصد هزار تن است. در میان آنها – بقول شاملو "هستند مردانی که مردار زنان را دوست می دارند!"

زنانی که تن خود را به فروش می گذارند و صیغه می شوند در کنار ده ها هتل پنج ستاره در خیابان امام رضا که  در قلب شهر مشهد است، به انتظار مشتریان ایستاده اند. با نازل ترین قیمت: از 70 تا 105 دلار!

پیک نت 12 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: