ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

نگاهی به پیام ها

گرایش خوانندگان پیک نت

 به سوی کدام اخبار است؟ 
 
 
 
 

 

بررسی آمار خوانندگان مطالب پیک نت روی صفحه فیسبوکی این نشریه روزانه، گاه باندازه یک نظر سنجی جالب است و به خود تهیه کنندگان پیک نت هم سمت و سوی علاقه و توجه خوانندگان اخبار ایران را نشان میدهد. برای مثال، مردم ترانه و آهنگ را دوست دارند، بویژه آنها که در ایران هستند. اخباری که افشاگری است نیز بیشترین خواننده را دارد. در گذشته اینگونه نبود. نه به این دلیل که مردم علاقمند به اخبار افشاگر نبودند، بلکه به آن دلیل که باید به منتشر کننده این اخبار اعتماد پیدا می کردند. یعنی در طول زمان و با انتشار بعدی اخبار، درستی و صحت انتشار نخستین خبرها روی پیک نت بر آنها مسلم می شد که شد.

مطالبی که در ارتباط با هاشمی رفسنجانی است، در گذشته چندان مورد توجه نبود و پیام هائی که در زیر آنها نوشته می شد نیز بیشتر محتوای پرخاش و گلایه داشت تا تائید. این سمت و سو نیز تغییر کرده است و اکنون خبرهای هاشمی رفسنجانی از جمله اخبار پر خواننده پیک نت است و از آن پیام های پرخاشگر و کم محتوا و احساساتی گذشته ها خبری نیست.

برخی پیام های خوانندگان واقعا خود یک خبر است و گاه تحلیل سیاسی، گرچه کوتاه و گاه در فارسی نارسا. ما از این پیام ها کمال استفاده را می کنیم و از همه کسانی که اینگونه پیام می نویسند تشکر می کنیم. این یادداشت کوتاه را هم به رسم سپاس از خوانندگان پیگیر پیک نت نوشتیم و هم برای انتشار چند پیام که تائید کننده یادداشت بالاست:

 

از پیام های زیر مطلب دیروز پیک نت درباره  سبز شدن بانکها در هر کوچه و پس کوچه:

 

Oscar Gharbi  - آنروز ها ، نشریه توفیق ، کاریکاتوری چاپ کرده بود که هویدا نخست وزیر! باسن خود را با دست چسبیده بود از ترس باز شدن شعبه بانک صادرات در باسنش، حا لا آیت الله های سارق باید مواظب باشند که این بانک دزدان رنگارنگ شعبه ای در کنار نشینمنگاه آنان باز نکنند .

 

Reza Rezaee  - ملت حواسش جمع باشد كه اين بانكهاي ورشكسته پولهاراجمع نكنندمثل خاوري فراررابرقرارترجيح دهند. بتازگي يك موسسه مالي درمشهدمقدس پولهاي ملت رابالاكشيده وفراركرده . پولهارادربانگهاي دولتي بگذاريدكه پشتوانه اش دولت است. مثلا بانك ايكس فردااعلام ورشكستگي كند سرمايه ات رفته است. تا بيايند اموال بانك رابفروشندوپولهاي شمارابدهندچندين سال طول خواهدكشيد . صاحبان اين بانكهاراافشاء كنيد .

 

Beh Nam - اینا به صورت کامنت هم بذارید تا بتونیم کپی کنیم تو بقیه شبکه های اجتماعی به اشتراک بذاریم

 

 

yk Net -  دوست گرامی بهنام- شما می توانید همین متن را که ما دقیق هم تنظیم کرده ایم و از پیرایه های زائد آن کاسته ایم را به اشتراک بگذارید. بویژه پالایش فارسی غلط غلوطی که روی فیسبوک رایج است. افعال ناقص، و اشتباه در صرف افغال و .... که ما تلاش می کنیم با این پالایش سهم خود را در حفظ و نگهداری زبان فارسی ادا کنیم. تنظیم دوباره اخبار و غربال کردن زوائدی که چاشنی خبرها از سوی خبرگزاری های داخلی است هم خود از زحماتی است که ما روی این صفحه می کشیم .

 

از پیام های زیر مطلب روز گذشته پیک نت در باره گران شدن بنزین:

Reza Rezaee  - دكتر روحاني مثل احمدي نژاد نيست كه بگويدمن آن قانوني رااجراميكنم كه دوست دارم .قانون مجلس را اجر انمي كنم . مجلس نامشروع ميبايست درهمان لحظه بقول علي مطهري عدم كفايت احمدي نژادراصادرميكردكه ازترس ردصلاحيت نمايندگان توسط جنتي نتوانست اينكاررابكند. جالبه ملت شاکی هست که چرا دولت قانون مصوب سال 89 را اجرا کرده است . درسال 89 سرملت شيره ماليدن نه دراين 21 ماه گذشته. اطاق فكرامرعاص آرام نه نشستن وباتمام قوادرحال زیر آب زني هستندتا قدرت رابدست بگيرند. رهبرهم ازاين نااهلان حمايت ميكند مگريك استاندارجرئت سرپيچي ازدستوروزارت كشوررادارد؟ خيردستوردهنده ودودوزه بازرهبراست. بايدقانون اصل 110راكاملااصلاح كرد. چراكسي كه باراي مستقيم مردم انتخاب نشده اين همه اختيارات داشته باشد؟ اين همه اختيارات فسادآوراست . بايدسه قوه مستقل ازهم باشند وبه هيچ كسي وابسته نباشند مثلارياست قوه قضائيه راشوراي عالي قضائي انتخاب كندازبين قضات شايسته. تااصلاحات صورت نگيردسه قوه دكوري بيش نيست . گنه كرد دربلخ آهنگري ... به شوشترزدندگردن مسگري .

 

از پیام های زیر مطلب مربوط به وروزد اتومبیل 3 میلیاردی با مجوز "جانبازان" که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد:

 

Moslem Riazat  - حیف اون جوون هایی که زندگی خودشون را فدا کردند و عمری صدقه بگیر نظام شدند تا از بیماری و گرسنگی نمیرن اونوقت به اسم همون آدم ها ماشین میارن سه میلیارد / بنیاد اسمش برای مسضعفین و جانبازان هست اما واقعا اگه این همه پولی که زیر سایه خودش داره را به همین جانباز و مستضعف بدن فقیرو محتاج نانی پیدا میشه تو ایران؟ من شرمندم مرد

Elham Orang  - مدرک بالاتر از مدارک و عکسهایی که تو گمرک ایران هست؟میخواین خودتون رو گول بزنید مشکلی نیست ولی جهت اطلاع شما کار من حمل ونقل دریایی هست که حمل خودرو هم شامل میشه و تعداد ماشینهایی که ارسال میشه و نوع مدلش هم با خبریم.صاحبان این سفارش ها کی میتونه باشه هر ماشین باید 100% گمرکی پرداخت بشه تا ترخیص بشه از گمرک ایران.چه کسی این همه پول داره؟اونهایی که تو صف سبد کالا ها هستن؟؟؟گیر آوردین خودتون رو؟؟

پیک نت 12 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: