ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

معاون فرهنگی مناطق آزاد:

"مناطق آزاد" هنوز شبیه پادگان های نظامی است! 
 
 
 
 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد در جمهوری اسلامی (حجت الاسلام محمدعلی زم) در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفته است:

 

تا پیش از دولت روحانی هیچ بودجه‌ای به حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری به طور قانونی اختصاص نمی‌ یافت، بلکه بودجه‌ای در اختیار مدیرعامل منطقه برای مصارف فرهنگی قرار داشت که تعریف مصارف فرهنگی نیز در آن دوره، از آش نذری و نصب پلاکاردهای خیابانی تا احیانا کمک به یک مسجد و هیأت مذهبی را شامل می‌شد و تا پیش از این دولت، جز کیش هیچ منطقه‌ ای تعریف گردشگری نداشت.

 

مناطق آزاد در سالیان گذشته به هیچ وجه نتوانستند الگو و یا مکانی برای توسعه اقتصادی شوند، چون فعل اقتصادی آن‌ها فاقد پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی بوده به همین دلیل این مناطق نتوانستند به خط تولید مطلوب، توسعه صادرات، تکنولوژی پیشرفته، اصلاحات نظام بانکی و پولی و بیمه‌ ای دست بیابند.

توسعه گردشگری یکی از راهکارهای خروج مناطق از وضعیت کنونی است.

 

کدام سرمایه‌گذار، خانواده‌اش را به شهری می‌برد که بیمارستان، رشته‌های تخصصی بیمارستانی، مدرسه و دانشگاه، تفریحات، محیط ‌زیست و ...نداشته باشد؟ از این رو بعد از گذشت این همه سال در بسیاری از این مناطق مدرسه‌، دانشگاه و سینمای خوب وجود ندارد، به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران و مدیران و کارشناسان ارشد این مناطق خانواده‌شان را در شهری دیگر اسکان داده‌اند. این مناطق شبیه پادگان‌های نظامی است.

اگر قرار است کار فرهنگی کنیم باید از متخصصان این حوزه بهره ببریم. نمی‌توان آدمی که صرفا می‌گوید سابقه و یا علاقه فرهنگی دارد را در رأس کار بگذاریم و یا نظام پسر خاله‌گی را در انتصابات فرهنگی حاکم کنیم برای همین باید برای منابع انسانی این حوزه‌ کاری کرد که پس از تصویب منشور باید به آن بپردازیم.

پیک نت 12 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: