ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

افراد و نهادها نفت فروختند و پولش را بازنگرداندند

حساب و کتاب 118 میلیارد دلار

پول نفت و گاز معلوم نیست! 
 
 
 
 

 

اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی روز گذشته (دوشنبه) در مراسم آغاز طرح پالایشگاه‌های میعانات گازی سیراف گفت:

امیدواریم توانسته باشیم مدیریت صحیحی بر منابع نفتی محدود کشور داشته باشیم. در سال 90 درآمد نفت و گاز کشور 118 میلیارد دلار بود، اما امسال حدود 50 میلیارد دلار است. ما باید این منابع محدود را به خوبی مدیریت کنیم.

ما در کشور چند میلیون جوان تحصیلکرده جویای کار داریم، بنابراین باید در سرمایه‌گذاری از این نیروها استفاده کنیم و از سویی بخش خصوصی باید احساس کند که نظام مدیریت دولتی کشور بسترساز حضور شرکت‌های خصوصی است. دقیق‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را وزارت نفت اعلام کرده است. که یکی از نمونه‌های آنها ایجاد 8 پالایشگاه در سیراف است. ما با اجرای این طرح خام‌فروشی نکرده و در کشور ارزش افزوده تولید می‌کنیم. از سویی ما بخش خصوصی را نیز به کار گرفته‌ایم و به جای تولید 1 پالایشگاه بزرگ 8 پالایشگاه کوچک ایجاد کرده‌ایم تا بخش خصوصی هم قادر باشد وارد عرصه شود.

در سال‌های گذشته بیش از 100 میلیارد دلار از کارخانه‌ها، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌های مهم کشور فروخته شد و پول آن هم گرفته و معلوم نشد که چه شد. هیچ کس هم هیچ وقت به آن رسیدگی نمی‌کند. برخی سوء مدیریت‌ها و کارهای ناصحیح وزارت نفت را با محدودیت روبرو کرده است. اما ما به تدبیر دوستان خود در وزارت نفت امید داریم. این دولت به هیچ کس و هیچ نهادی نفت نداده که بفروشد. هر نهاد یا فردی که در گذشته نفت را فروخته پول آن را باز نگردانده است. تمرکز فروش نفت در شرکت ملی نفت یکی از اقدامات خوب وزیر نفت است.

پیک نت 19 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: