ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

فروش قرص سیانور در خیابان ناصرخسرو

"مرگ 15 ثانیه ای"هدیه ای

برای جان به لب رسیده ها! 
 
 
 
 

 

دلال‌های دارو در بازار ناصرخسرو، قرص "سیانور" می فروشند. سم کشنده ای که در زمان شاه فقط چریک های شهری قرص آن را در دهان نگه میداشتند تا در صورت دستگیری توسط ساواک آن را جویده و از شر شکنجه خلاص شوند.

روزنامه شهروند نوشت: در ناصر خسرو 600 ‌هزار تومان می دهند تا  مرگ 15 ثانیه‌ای بخرند! خوردن سیانور مثل شلیک گلوله است.

قرصی که سال‌هاست فروش آزادانه‌اش ممنوع است؛ حالا  دستفروش‌های دارو با گرفتن بیعانه، سیانور وکیوم شده خارجی را می‌فروشند، آن هم به شرط مرگ!

چند متر بالاتر از میدان توپخانه، پشت پرتردد‌ترین ایستگاه مترو پایتخت، جایی که مردم شتاب‌زده پیاده ‌رو‌ها را می‌دوند تا از عقربه زندگی عقب نیفتند، مرگ را می فروشند و می خرند.

حتی نسخه‌های دیگری از مرگ با سیانور در مراکز تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی هم خریدار دارد. پودر "سیانید پتاسیم" همان سیانور است که با فاکتور به فروش می‌رسد آن هم بسته‌ای 55 هزار تومان. از دور که به دلال‌های دارو در کنار خیابان نگاه می‌کنی تشخیص آدم‌های خوب از بد سخت است. پسری که با گرمی از خرید سیانور استقبال می‌کند و خیلی راحت قیمتش را می‌گوید، خوب است یا بد؟ دلالی که در آشفته‌بازار ناصر خسرو سیانور را با گارانتی می‌فروشد و هرگز در سه دقیقه مکالمه نمی‌پرسد که دخترک سیانور را برای کشتن خودش می‌خواهد یا دیگری؟

«من 600 تومنیش رو دارم اما اگه تو خیابان‌های فرعی دنبال دلالان دارو بگردی و بهت اعتماد کنند سیانور تا 400 تومان هم گیرت میاد، اون هم با گارانتی مردن.» این‌ها را پسری می‌گوید که بین همه فروشنده‌های داروی غیرمجاز به نظرم راحت‌ تر صحبت می‌کرد.

فروش سیانور تنها به ناصرخسرو ختم نمی‌شود. روزی که دانشجوی رشته دکترای روابط بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با مرگی مشکوک جان سپرد هیچ‌کس تصور نمی‌کرد او روز قبل یک بسته پودر سیانور خریده بود. وقتی ساعت 13:45 ظهر روز 13 بهمن ماه به اتاق رئیس دانشگاه رفت تنها چند دقیقه بین مرگ و زندگی دست و پا زد. به اورژانس نرسیده به کام مرگ رفت. همان روز در جیب این دانشجو قوطی حاوی پودر "سیانید پتاسیم" پیدا شد و در بررسی ماموران فاکتور فروش این سم کشنده ضمیمه پرونده شد. فاکتوری که نشان می‌داد او پیش از مرگش پودر سیانور را 55 هزار تومان از فروشگاه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی در خیابان ولیعصر خریده بود.

اکسیژن که به مغز نرسد خفگی می آید. مسمومیت با سیانور همینگونه است. فاصله پشیمانی - بین مرگ و زندگی- به دقیقه هم نمی‌رسد. وارد بدنت که می‌شود مرکز تنفس را مهار و عمق تنفس را کم می‌کند. ضربان قلب کند می‌شود و در حالی‌ که تنفس سلول‌ها مختل شده تنها 15 ثانیه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنی و بعد؛ خلاص!

70 درصد تولید سیانور در صنایع معدنی استفاده می‌شود و در ژاپن و اروپا به‌عنوان ماده شیمیایی واسطه مصرف دارد درحالی‌که در آمریکای شمالی و جنوبی آفریقای جنوبی و چین در جداسازی طلا کاربرد دارد.

در برخی کشورها محکومان به اعدام را در اتاق گاز با سیانور می‌کشند. آنها را به صندلی در اتاق گاز می‌بندند و مامور اعدام از بیرون دسته‌ای را می‌کشد. به این ترتیب بسته‌ای حاوی سیانور پتاس به درون ظرف محتوی جوهر لیمو که در زیر صندلی تعبیه شده است، می‌افتد و گاز سیانور حاصله، باعث مرگ سریع محکوم می‌شود. بنا بر یک باور عمومی فضانوردان نیز با خود از این قرص به همراه می‌برند تا هنگامی که از بازگشت به زمین نومید شدند از آن استفاده کنند.

پیک نت 20 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: