ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

اعزام مشاور نظامی به یمن

چرا تحت پوشش امداد رسانی؟

کامیلیا انتخابی فرد 
 
 
 
 

کشاکش بین ایران و عربستان سعودی بر سر"یمن" هنگامی شدت گرفت که گروهی از مسلمانان روهینگای برمه سرگردان روی آبهای آزاد گرسنه و تشنه مانده بودند. من در ساختمان سازمان ملل در نیویورک و مشغول گفتگو با یکی از دیپلماتهایی بودم که مشغول مقدمات گفتگوهای صلح  یمن، در شهر ژنو بود. آن روزها در این فکر بودم که چرا ایران کمکهای بشر دوستانه خود را به سوی این واماندگان در دریا نمی فرستد به جای آنکه درگیر کشاکش قدرت با سعودی بر سر فرستادن کمک به صنعاء شود؟

داشتم درباره نظرم با این دیپلمات خارجی صحبت می کردم که وی به من گفت دلیل نپذیرفتن کشتی و یا هواپیمای ایران به خاک یمن، عدم اعتماد است. سعودی ها و جامعه بین الملل از ایران خواسته تا این کمکها را به سازمان ملل بسپارد چرا که مشکل، امداد رسانان ایرانی هستند.  این واهمه وجود دارد که مستشاران نظامی سپاه پاسداران در پوشش نیروهای کمک رسان وارد یمن شوند. حوثی ها به اندازه کافی سلاح و مهمات دارند اما آنچه که نیاز دارند متخصصان جنگ است و ایران درپی تأمین این نیازاست.

اصل مقاله را در لینک زیر بخوانید:

http://english.alarabiya.net/en/views/news/world/2015/06/09/Houthis-are-Iran-s-priority-but-what-about-the-Rohingya-.html

پیک نت 20 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: