ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

لغو کنسرت کیهان کلهر

"نهادهای پنهان"

با کمانچه هم مسئله دارند!
 
 
 
 

 

بدنبال لغو چند کنسرت مجوز دار، سخنگوی وزارت ارشاد درمصاحبه با ایلنا گفت:

متولی و مسئول اصلی حوزه فرهنگ و هنر، وزارت ارشاد است اما در برگزاری کنسرت‌های موسیقی، ارشاد نیازمند همکاری و همراهی نهادهای ذیربط است. نهادهایی چون شورای تامین، استانداری و اداره اماکن که زیر نظر نیروی انتظامی است؛ باید برای برگزاری کنسرت با ما همکاری کنند. وزارت ارشاد سرگرم امضای تفاهمنامه با نیروی انتظامی‌ است.

مشکلات به وجود آمده برای کنسرت‌ها بدلیل نگاه‌های سلیقه‌ای است. ما به نیروی انتظامی نیازمندیم، اما گاهی این سئوال به وجود می‌آید که آیا آنها مسئول لغو یا صدور مجوز هستند که باید بگویم خیر؛ به هیچ وجه آن‌ها چنین مسئولیتی ندارند. وظیفه نیروی انتظامی تامین امنیت اماکن است و مسئولیت مجوز کنسرت با آنها نیست.

درباره لغو کنسرت "کیهان کلهر" توسط اداره اماکن؛ سخنگوی وزارت ارشاد گفت: وقتی مجوز یک کنسرت توسط ارشاد صادر می‌شود؛ زمان و مکان برگزاری آن برعهده نهادهای ذیربط است و در بحث‌های اماکن و امنیت، دخالت مستقیم نمی‌کنیم اما وقتی محل برگزاری یک کنسرت مشخص است و آن محل جزو مکان‌های تایید شده‌ای مثل تالار وزارت کشور یا برج میلاد و بسیاری جاهای دیگر است که پیشتر هم برنامه‌های هنری در آنها برگزار شده و امنیت آن کامل است؛ طبیعی‌ست که اماکن نیازی به پیگیری خاصی ندارد. ما خبر نداریم که نیروی انتظامی با شخص آقای کلهر مشکل دارد و یا با مکان برگزاری کنسرت؟

پیک نت 21 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: