ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

تهدید به انتخابات زودهنگام

دولت کنونی ترکیه، جای

خود را به یک دولت ائتلافی میدهد 
 
 
 
 

 

رئیس جمهور ترکیه "اردوغان" برای فشار به احزاب اپوزیسیون این کشور که در انتخابات اخیر ترکیه موقعیت خود را تقویت کرده و موقعیت حزب حاکم را تضعیف، تهدید کرد که اگر نتواند دولت ائتلافی تشکیل بدهد، انتخابات زودهنگام برگزار می کند.

روی سخن اردوغان که بصورت یک مقاله در روزنامه "ملیت" ترکیه منتشر شد، با احزاب برای پیش آمدن و قرار گرفتن در کنار حزب حاکم برای تشکیل دولت بود. اردوغان برای تشکیل دولت جدید 45 روز (از مقطع پایان انتخابات) وقت دارد.

رئیس جمهوری ترکیه در یادداشتی در روزنامه ملیت نوشت:

حزب عدالت و توسعه 41 درصد آراء را در انتخابات پارلمان هفتم ژوئن به دست آورده است اما این حزب نتوانست اکثریت قطعی آراء را به دست آورد  و باید با حزب اپوزیسیون اصلی ترکیه تشکیل دولت ائتلافی بدهد و من در این مورد نامه ای برای رهبری حزب نوشته ام.

دولت جدید باید در ظرف 45 روز تشکیل شود. کشور نمی تواند بدون دولت بماند و بنابراین تشکیل دولت باید هرچه سریعتر صورت گیرد. من قصد دارم در همین روزها با رهبران چهار حزب سیاسی که وارد پارلمان ترکیه شده‌اند هرچه سریعتر دیدار داشته باشم. آنها را جداگانه دعوت می‌کنم و عقاید آنها را درباره روند تشکیل دولت جدید گوش می‌دهم. این امر ممکن است پیش از ادای سوگند قانونگذاران جدید در پارلمان صورت گیرد.

پیک نت 25 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: