ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

هاشمی رفسنجانی:

آنها که طرفدار تحریم اند

از جیب و شکم مردم خبر ندارند! 
 
 
 
 

 

هاشمی رفسنجانی روز گذشته (سه شنبه) در مراسم رونمائی مجموعه تاریخ جامع ایران در مرکز دایره المعارف اسلامی حضور یافت و طی سخنانی گفت:

بی تاثیر بودن تحریم ها حرف عده ای است که در سراسر کشور تریبون دارند.

در حال حاضر چطور آقایانی پیدا می شوند که تعامل با دنیا را ذلت حساب می کنند؟ چه ذلتی؟ هر جایی علم و فن نیاز بود باید به دنبال آن رفت؛ هر جا لازم بود باید آموزش دهیم و ارتباط برقرار کنیم.
متاسفانه آن تمدنی که امام (ره) می خواستند با این انقلاب ایجاد کنند الان دچار انحرافی شده که ما باید به نحوی البته نه با دعوا و خشونت بلکه با استدلال و حرف آن را درست کنیم تا این فضا را در ایران به وجود آوریم.

ایران ما از هیچ حرف، مشاجره و مذاکره ای نباید بترسد؛ ما حرف حسابی و منطق داریم . باید پشت حرفمان بایستیم اگر هم ناحق می گوییم از کسی که مذاکره کرده بپرسیم آیا حرف ما ناحق است؟ آن وقت راهمان را عوض کنیم.

انسداد درست می کنند، شبیه انسداد اجتهادی است که اهل سنت برای خود درست کرده اند و اخیرا پشیمان شده اند. در زمان جاهلیت پیامبرش می فرماید اگر علم در ثریا باشد فارس ها آن را بیرون می کشند اما برخی باز حرف های عجیبی می زنند که ما خودمان هستیم و تحریم ها به نفع ما است. تحریم ها پدر مردم را درآورده چطور به نفع ما است؟ دکتر روحانی تعبیری کرده اند که شما اگر از جیب مردم خبر داشتید هر چیزی نمی گفتید.

عده ای تحریم و غیرتحریم در زندگی شان اثر ندارد. اما تحریم استخوان طبقه مزد بگیر کشور را که اکثریت کشور هستند می پوساند و زندگی ها سخت شده است. به علاوه شاهدیم خیلی کارهای مهم ما خوابیده است. در برنامه های مصوب، طرح های بسیار بزرگی داریم که ناقص مانده است. دلیل شرعی ندارد که نتوانیم صحبت کنیم. حرف هایی می زنند که حرف ملت ایران نیست. حرف های عده معدودی است که متاسفانه در سراسر کشور تریبون و قدرت پشت سرشان است. این عده معدود زور و تریبون دارند و حرف هایی هم می زنند اما انسان های فرهیخته و دانشمند مقداری ملاحظه می کنند و محافظه کاری دارند. شعارهای کم محتوا که جلوی پیشرفت و ترقی را می گیرد نباید زده شود.

پیک نت 27 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: