ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

7 هزار موسسه اعتباری غیر مجاز

100 هزار میلیارد تومان پول مردم

دراختیار 6 موسسه اعتباری است 
 
 
 
 

 

7000 موسسه مالی و اعتباری در جمهوری اسلامی فعالیت می کنند که از این میان حدود 6000 مورد اعم از صندوق های قرض الحسنه، تعاونی ها، صرافی ها، لیزینگ ها و موسسات اعتباری بانکی هیچ تابع قوانین بانکی و مالی نیستند و بر اساس سودآورتری عمل می کنند.

6000 هزار موسسه اعتباری که بسیاری از آنها جایگاه و حتی نام و نشان مشخصی هم ندارند طی سالهای گذشته بدون صدور مجوز اما اغلب با پشتوانه های محکمی که داشته اند به وجود آمده اند.

بارها بانک مرکزی از مردم خواسته تا به موسسات اعتماد نکرده و وارد سیستم آنها نشوند سپرده گذاری نکنند اما به گوش مردم نرفته است.

آنها نزدیک به 1000 میلیارد تومان بدهی مالیاتی به بار آوره اند و از آن فرار می کنند و یا بدون در نظر گرفتن امنیت سرمایه های مردم در پروژه هایی که ضمانتی برای نتیجه دهی آن وجود ندارد شرکت می کنند که در نهایت به سرگردانی سپرده گذاران خود انجامیده و از هم پاشیده می شوند، موضوعی که نمونه عینی آن اخیرا برای موسسه "میزان" پیش آمد و رسما منحل شد و قرار است بقیه آنها نیز منحل شوند. اما شرایط نشان میدهد که این یک خوش خیالی بیش نیست!

نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان سپرده های مردم در شش موسسه غیر مجازی است که مردم را با وعده سودهای زیاد فریب داده اند. اگر زور حکومت به این 6 موسسه رسید، آنگاه می توان نسبت به بقیه تهدید به انحلال ها نیز خوش بین شد.

پیک نت 28 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: