ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اردیبهشت  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

آغاز تدوین سند

بیانیه تفاهم اتمی لوزان 
 
 
 
 

 

مذاکرات ایران و 1+5 برای تدوین سند تفاهم اتمی که بیانیه آن در لوزان سوئیس قرائت شد، آغاز شده است. این مذاکرات را از سوی ایران "عراقچی" و از سوی 1+5 "هلگا اشمید" در وین پایتخت کشور اطریش آغاز کرده اند. قرار است روز جمعه هیات‌های گروه 1+5 در نشستی عمومی به مذاکرات ملحق ‌شوند.

عراقچی که معاون وزارت خارجه و همراه ارشد ظریف در مذاکرات اتمی است، در وین، در باره این دور از مذاکرات گفت: از امروز کار نگارش جزییات شروع خواهد شد که البته کار سختی است.

از نظر ما اولویت در جلسات فعلی تحریم‌هاست که باید بتوان راه‌حل‌هایی را که به دست آمده، دقیق‌ترتدوین کرد. آنچه که توافق شده و از نظر ما مسلم است اینست که تمامی تحریم‌های اقتصادی و مالی در روز اجرای توافق باید برداشته شود. اینکه این کار با توجه به انواع تحریم‌هایی که از سوی اتحادیه اروپا، آمریکا و شورای امنیت وضع شده، دقیقا چگونه لغو شود، کاری است که الان باید انجام شود. از هفته آینده مذاکرات در سطوح مختلف در نیویورک و در حاشیه نشست کمیته برگزاری کنفرانس بازنگری در ان‌پی تی 2015 ادامه خواهد یافت. (روز گذشته امریکا اعلام کرد که نزدیک به 140 میلیارد دلار پول ایران در جریان تحریم ها بلوکه شده که پس از تدوین تفاهم نهائی در گام اول 40 تا 50 میلیارد دلار آن آزاد خواهد شد. این رقم، حاصل آن ورق پاره هائی است که احمدی نژاد می گفت آنها را باید پاره کرد!)

پیک نت 3 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: