ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اردیبهشت  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

با تائید طرح سلطان قابوس

جنگ در یمن به گفتگو

و تشکیل دولت فراگیر تبدیل میشود 
 
 
 
 

 

همزمان با آغاز آتش بس در یمن، گزارش شده که "خالد بحاح"، جایگزین رئیس جمهور فراری یمن می‌شود. خالد بحاح، نخست وزیر مستعفی رئیس جمهور فراری یمن است.

خالد بحاح قراراست پس از قبول نخست وزیری رهبری مذاکرات ملی یمن در راستای تشکیل یک دولت فراگیر در این کشور را برعهده بگیرد. اکنون مشخص شده که پادشاه کشور عمان، نقش مهمی در توقف عملیات نظامی عربستان در یمن و آغاز گفتگوها برای تشکیل یک دولت فراگیر را برعهده دارد. سلطان قابوس (پادشاه عمان) روابط بسیار نزدیکی با جمهوری اسلامی و امریکا دارد، درحدی که گفته می شود وی پیام رسان دو طرف در سالهای اخیر است. وی طرحی 7 ماده ای را برای حل مسالمت‌آمیز بحران یمن ارائه داده که در آن بازگشت قدرت به دولت یمن، تسریع در برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری و توافق با دولت جدیدی که شامل تمامی مردم و احزاب یمنی و تشکیل دولت وحدت ملی گنجانده شده است.

خالد بحاح که در ریاض به سر می‌برد از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان خواست تا عملیات نظامی در یمن را متوقف کند و مذاکرات میان تمامی گروه‌ها و احزاب از سر گرفته شود.

گفته می شود یک هواپیمای خصوصی متعلق به سلطان نشین عمان در فرودگاه بین المللی صنعاء به زمین نشسته است تا علی عبد الله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن که در اتحاد با حوثی ها در یمن حضور دارد را از صنعا به عمان ببرد. این اقدام نیز تائیدی است بر توافقی که بزودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

پیک نت 3 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: