ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 اردیبهشت  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

معاون اول رئیس جمهور:

ممنوعیت ورود کالاهایی

که مشابه آن در داخل ساخته میشود 
 
 
 
 

 

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح سومین نماشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در نمایشگاه بین‌المللی معاون گفت:

در دو دوره قبل (دوران 8 ساله احمدی نژاد) 700 میلیارد دلار صرف واردات به کشور شد. در این دوران تعداد شاغلین در کشور 20 میلیون نفر بوده و این به آن معناست که این میزان پول رفته و موجب اشتغال جوانان چینی و کشورهای دیگر شده است.

یکی از دغدغه‌های همه تولیدات، بویژه تولیدات دانش بنیان،‌ بازار صنعت است. مطالعه بازار، پیش نیاز هرگونه سرمایه‌گذاری از جمله سرمایه‌گذاری دانش بنیان است.

در وضعیت فعلی که تحریم‌ها حاکم است ایران نمی‌تواند نفت خود را به صورت کامل بفروشد.

سال گذشته حجم واردات کالایی ما حدود 52 میلیارد دلار بود که این کالاها عمدتاً از کالاهایی است که چنانچه در کشور برنامه‌ریزی خوبی انجام شود می‌تواند در ایران تولید شود.

درباره نرخ سود بانکی این نرخ باید متناسب با نرخ تورم باشد. اگر ما در تورم 40 درصد نرخ سود بانکی ‌مان 26 در صد بوده امروز که تورم به 15 درصد رسیده، حتماً انتظار داریم که سود بانکی نیز به همین میزان کاهش یابد.

امروز حجم قابل توجهی از منابع کشور در سیستم‌های موسسات مالی غیرمجاز تحت عناوین تعاونی‌های اعتباری و موسسات مالی است. این موسسات سیاست‌های پولی بانک مرکزی را رعایت نمی‌کنند و تابع سیاست‌های کلی نیستند و در اقتصاد کشور به معنای واقعی اخلال ایجاد می‌کنند.

این موسسات مالی و اعتباری باید خود تابع سیاست‌های بانکی کشور شوند و چنانچه که نمی‌توانند تابع این سیاست‌ها شوند حتماً باید با آنها برخورد شود.

برای دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های دولتی ممنوعیتی وضع کرده‌ایم که در سال 94 هیچ دستگاهی حق استفاده از کالای خارجی که مشابه آن در داخل نیز تولید می‌شود را ندارد.

پیک نت 6 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: