ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10  اردیبهشت  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دیدار با رهبر در روزجهانی کارگر

مسئولین دزد دزد نکنند

او را بگیرند و با فساد مقابله کنند 
 
 
 
 

 

روز گذشته (چهارشنبه) رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با عده ای که بنام کارگر- و به بهانه روز کارگر- به دیدار وی برده شده بودند در باره مشکلات کارگران و واحدهای تولیدی از جمله خصوصی سازی واحدها و تعطیل شدن آنها، اخراج کارگران، بیکاری، تعویق حقوق و دستمزد‌ها و مشکلات معیشتی کارگران گفت: این مشکلات با حرف حل نمی‌شود بلکه اقدام و ابتکار می‌طلبد.

تقویت تولید داخلی ستون فقرات حل مشکلات کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

برخی می‌گویند در شرایط تحریم و فشار، رونق تولید داخلی امکان پذیر نیست، بدون شک تحریم‌های ظالمانه در بروز مشکلات تاثیر داشته است اما تحریم‌ و فشار، بدون تردید نمی‌تواند جلوی «تلاش عمومی، سازمان یافته و برنامه‌ریزی شده» را برای رونق تولید داخلی بگیرد.

البته اگر تحریم‌ها نبود احتمالاً در برخی از زمینه ها، پیشرفت بیشتری داشتیم اما این احتمال نیز وجود دارد که در آن صورت، به پول نفت تکیه می کردیم و پیشرفت های کنونی را بدست نمی آوردیم.

استحکام ساختار داخلی قدرت از جمله در زمینه اقتصادی، موجب تقویت مذاکره کنندگان پشت میز هر مذاکره ای می شود والا طرف مقابل مدام شرط و شروط می گذارد و حرفهای مفت و بی ربط می زند.

سرمایه گذاران داخلی، امکانات و سرمایه های خود را در زمینه تولید مصروف کنند. سرمایه گذاری که با صرف نظر کردن از سود بیشترِ دلالی و عرصه های غیرتولیدی، به رونق تولید داخلی بپردازد بدون شک در حال عبادت است. مصرف کنندگان با انصاف نیز، با درک مصلحت کشور، چشم بر برندها و مارکهای خارجی ببندند و با مصرف کالاهای داخلی به کمک هموطنان کارگر، بشتابند.

مبارزه قاطعانه و عملی با قاچاق یکی دیگر از عوامل بسیار مؤثر در تقویت تولید داخلی است.

البته واردات برخی کالاها در اختیار بخش خصوصی است اما دولت می تواند با نظارت و هدایت بر واردات، از وارد شدن لطمه به تولیدات داخلی جلوگیری کند.

در زمینه مبارزه با فساد حرف زدن های مکرر و بی عملی و با «دزد دزد» گفتن، دزد از سرقت دست بر نمی دارد. باید جلوی او را گرفت.

مسئولان کشور، روزنامه نیستند که مدام راجع به فساد حرف بزنند آنها باید وارد عمل شوند و جلوی فساد را به معنای واقعی کلمه بگیرند.

کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست، در داخل کشور است و همه باید مسئولیتهای متفاوت خود را در تقویت تولید داخلی به عنوان «تنها راه علاج مشکلات اقتصادی»، انجام دهند.

با توجه به کار و علاقمندی دولت و حضور افراد مطلع در هیأت وزیران انشاءالله مسئله تولید هم حل می شود. همانگونه که ملت و مسئولان ایران، در سه دهه اخیر مشکلات بزرگتری را حل کرده اند.

پیک نت 10 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: