ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 اردیبهشت  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

من حرفم را می زنم

خوششان بیاید، یا بدشان بیاید! 
 
 
 
 

 

علی مطهری در تازه ترین گفتگویش با خبرگزاری "آنا"، بار دیگر نظرات خود را درباره مطرح ترین مسائل سیاسی روز بیان کرد و نکات تازه ای را نیز به گفته های قبلی خود افزود. او گفت:

 “من آنجایی که برای نظام خطری ببینم و احساس کنم که رویه غلطی در نظام نهادینه می‌شود، حرفم را می‌گویم و به خوشامد و بدآمد کسی هم کاری ندارم. شما هم دیده‌اید که گاهی من حرفی می‌زنم که اصلاح‌طلبان خوشحال می‌شوند و اصولگرایان ناراحت می‌شوند و گاهی برعکس. حرف‌های حساسیت ‌برانگیز من آنجاست که مثلا از حقوق خبرنگاری که بازداشت شده دفاع می‌کنم، یا راجع به حادثه بند ۳۵۰ زندان اوین صحبت کردم که باید ابعاد آن روشن شود، یا در مورد ماجرای ستار بهشتی یا مسئله حصر خانگی. من رویه هائی را در برخورد با مخالف و منتقد قبول ندارم و می‌گویم که این برخوردها خلاف اخلاق و قانون اساسی است و از طرفی ضرورتی ندارد. نظام از استحکام کافی برخوردار است و نیازی نیست که بخواهیم سخت‌گیری کنیم، همانطور که در گذشته هم برخی کارهای بی‌خود و بی‌جهت انجام دادیم. مثلا آن برخوردی که با آقای منتظری شد غلط بود و نیازی به آن سخت‌گیری‌ها نبود و البته خلاف نظر امام  هم بود. چون امام گفت که ایشان باید گرمی‌ بخش حوزه‌های علمیه باشد. همچنین برخوردی که با خیلی از منتقدین از جمله اعضای نهضت آزادی شد نامناسب بود. مثل برخوردی که با مرحوم عزت‌الله سحابی شد و یا مسئله مرگ هاله سحابی. این‌ها کارهای غلطی بود که انجام شد و نباید تکرار شود.

من می‌گویم اگر نظام کار غلطی هم انجام می‌دهد باید عذرخواهی کند و روش را اصلاح کند نه اینکه روی همین روش‌ها پافشاری شود. وقتی از حصر خانگی انتقاد می‌کنم، منظورم دفاع از آقای موسوی و کروبی نیست که بگویم اینها هیچ خطایی نداشته‌اند و بخواهم یک دفاع صددرصدی بکنم. اصلا بحث شخص و این دو نفر نیست. حتی در انتخابات ۸۸ به آقای رضایی رأی دادم. من واقعا جاهایی که برای نظام و مردم احساس خطر کنم صحبت می‌کنم. حالا ممکن است یک عده هم بگویند که این تصمیم نظام است و نباید حرفی بزنیم، ولی من این را قبول ندارم. ممکن است تصمیم نظام غلط باشد. هرکسی باید بتواند حرفش را بزند، البته بدون ایجاد آشوب. اظهارنظر باید آزاد باشد. تصمیم نظام است ولی ما به این تصمیم نظام انتقاد داریم. مخصوصا یک نماینده باید بتواند این حرف را بزند.

پیک نت 14 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: