ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 اردیبهشت  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

نکات مهم سخنرانی روز گذشته روحانی

هرکس دستبند و کلت داشت

حق اجتهاد درکشور ندارد! 
 
 
 
 

 

روز گذشته (دوشنبه) آیین نکوداشت مقام معلم در تهران برگزار شد و حسن روحانی در آن شرکت و سخنرانی کرد. آنچه را می خوانید نکات مهمی است که وی در سخنرانی خود به آن اشاره کرد. از جمله درپاسخ به کسانی که سخنان او در همایش سراسری پلیس و نیروی انتظامی را در هفته گذشته پیراهن عثمان کرده بودند. روحانی در آن سخنرانی گفته بود کار پلیس اجرای قانون است نه اجرای اسلام چرا که قانون در مجلس اسلامی تصویب می شود و شورای نگهبان از نظر شرعی آن را تائید می کند، بنابراین، آنچه باید اجرا شود قانون است نه اسلامی که هر فرد پلیس برای خودش از آن تفسیری دارد.

روحانی در جلسه روز گذشته در همین ارتباط گفت:

هر کسی باید وظیفه و مسئولیت خود را به درستی انجام دهد. نمی‌شود به هر کسی گفت مجتهد هستی و می‌توانی اجتهاد کنی. در چنین صورتی سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.  تقویت اسلام و نظام نیز به این است که هر کس کار خود را به درستی انجام دهد.

قوه قهریه نظام که دستبند و کلت در اختیار دارد برای اجرا ساخته شده است و نمی شود بگوییم تو هم بیا اجتهاد کن و تو هم حوزه علمیه هستی. هر کس باید وظیفه خودش را انجام دهد. وقتی ما کار خود را انجام نمی دهیم و می خواهیم کار دیگران را انجام دهیم، هرگز به جایی نمی رسیم.

اینترنت و فضای مجازی مانند شمشیر دولبه اند که می‌تواند مفید یا مخرب باشند. از وظایف آموزش و پرورش این است که چگونه جوانان از این گونه ابزار استفاده صحیحی داشته باشند.

‌برخی از زبان ها زبان علم است یعنی بدون مجهز شدن به آن زبان نمی‌توان به اعماق علم دست پیدا کرد کما این که تسلط به زبان عربی هم راه ورود به اعماق دین است.

تلاش دولت در حد توان خود کمک به حل مشکلات معلمان است. این دولت حق اعتراض را برای همه اصناف و اقشار به رسمیت می‌شناسد، ‌امسال برای اولین بار کارگران به خیابان آمده و راهپیمایی کردند و وظیفه ما تلاش برای رفع مشکلات موجود و افزایش تحمل و ایجاد فضایی باز است.

پیک نت 15 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: