ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 اردیبهشت  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

درشورای اجتماعی وزارت کشور مطرح شد

مشکلی بنام "اپیلاسیون" در قزوین
 
 
 
 

 

مشاور وزیر کشور و معاون مرکز اجتماعی در حاشیه هفتاد و دومین جلسه شورای اجتماعی در وزارت کشور در جمع خبرنگاران حاضر شد و عناوین چند مسئله مهم را که بررسی شده مطرح کرد اما از گفتن جزئیات پرهیز کرد! از جمله در این باره که چرا شعارهای روز کارگر در وزارت کشور بررسی شده؟ و یا مسئله اپیلاسیون در قزوین چیست؟ آمران سگ کشی در شیراز چه کسانی بوده اند؟ و .... البته تعجب آور هم اینست که خبرنگاران هم در این موارد از وی سئوال نکرده اند و در نتیجه مصاحبه شده "نه گوشت و نه مرغ و نه ماهی"

مشاور وزیر کشور به خبرنگاران گفت:

امروز دستورالعمل اصلی شورای اجتماعی کشور موضوع زندانیان و خانواده آنها و بررسی سه خبری بود که در فضای مجازی انعکاس  زیادی داشت. این سه خبر شامل سگ‌ کشی در شیراز،‌ شعارهای راهپیمایی روز کارگر اعم از پلاکارد و شعارهای شفاهی درباره اتباع بیگانه در بازار کار و موضوع اپیلاسیون در قزوین بود. سگ ‌کشی در معاونت عمرانی، شعارهای روز کارگر در معاونت سیاسی و اپیلاسیون در معاونت امنیتی- اجتماعی مطرح شد. در این زمینه (ظاهرا اشاره به اپیلاسیون است) آیین نامه‌های معینی وجود دارد و اتفاق رخ داده قابل دفاع نیست. (کدام اتفاق؟ معلوم نیست!)

درجلسه امروز رئیس سازمان زندان‌ها؛ درباره وضعیت زندان‌ها گزارشی ارائه داد و آمار دقیقی درباره زندانیان و سرانه هر زندانی مطرح و آن را با سرانه آسیا و جهان مقایسه کرد.

سالانه 500 هزار نفر وارد زندان های ایران می‌شوند که حدود 200 هزار نفر آنان در زندان‌ها می مانند. از این تعداد کمتر از 10 درصد زن هستند.

ورودی زندان‌های ما بیش از نرم جهانی است. بیش از خود زندانیان خانواده زندانیان مطرح هستند؛ چرا که بی‌پناهترین قشر اجتماعی هستند که با زندانی‌شدن سرپرست خانوار آسیب زیادی می‌بینند.

پیک نت 16 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: