ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 اردیبهشت  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گزارش نیویورک تایمز از تهران

حسین و پریوش

در این "پورشه" بودند و کشته شدند! 
 
 
 
 

 

نیویورک تایمز: چند روز پیش، ساعت پنج صبح، پورشه زرد رنگی با سرعت زیاد در خیابان شریعتی تهران با یک درخت برخورد کرد و راننده ناشی آن که یک دختر خانم جوان بود در جا کشته شد. مرد جوانی که کنار دست او نشسته بود نیز بشدت مجروح شد که پس از انتقال به بیمارستان در گذشت.

«پریوش اکبرزاده»، ۲۰ ساله، به جای اینکه پورشه را در پارکینگ یک ویلا در شمال تهران پارک کند، کنترل خودرو را از دست داد و به یک درخت کوبید. کنار دستی او محمد حسین ربانی نام داشت که ۲۱ ساله بود و ظاهرا صاحب اتومبیل وی بود که آن را داده بود پریوش براند.

چند ساعت پس از این حادثه تصاویری از خودروی تصادفی در رسانه‌های اجتماعی ایران منتشر شد. اندکی بعد نیز هویت قربانیان این حادثه فاش شد.

در دوران احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران، تعداد اندکی از افراد دارای رانت و نفوذ و ارتباطات شخصی، توانستند ثروت‌های بادآورده ای از فروش نفت، دلار و طلا کسب کنند. این افراد واسطه به مشاغل تجاری روی آوردند و به گفته برخی از مقامات ایرانی، همین افراد فساد فرهنگی، اقتصادی را اشاعه دادند.

براساس یک گزارش که در ماه سپتامبر منتشر شده است،‌ حدود صد هزار خودروی لوکس از سال ۲۰۰۹ وارد ایران شده است، و این درحالی است که صاحبان این خودروها مجبورند مالیات صد و چهل درصدی آن را بپردازند.

یک پورشه ۲۰۱۵ بوکسچر جی تی اس، شبیه آن خودرویی که به درخت کوبیده شد در آمریکا حدود هفتاد و پنج هزار دلار است و در ایران بسته به در دسترس بودن آن، حداقل ۱۷۸ هزار دلار خرید و فروش می شود.

برخی دارندگان خودروهای لوکس دور شهر می‌چرخند تا به اصطلاح «دور دور» کنند.

این نو کیسه های دوران احمدی نژاد در خیابان‌ها، وضع مالی خودشان را به رخ دیگران می‌کشند و از تحقیر دیگران لذت می برند.

 

آیت‌الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی اخیر خود جوانان سرمست و مغرور از ثروت که با خودروهای گران‌قیمت خود درخیابان‌ها نمایش می دهند را مورد انتقاد قرار داد و آن‌ها را عامل ناامنی روانی در جامعه توصیف کرد.

او همچنین خواستار مقابله با مفسدان اقتصادی شد و گفت «فقط نگویید فلان کس دزد است، علیه آن‌ها اقدام کنید.»

پیک نت 16 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: