ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20  اردیبهشت  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گزارش خلاصه شده رضا علیجانی

نفوذ جاسوسی اسرائیل

در سپاه، بسیج و اطلاعات 
 
 
 
 

 

بسیاری از زندانیان سیاسی با کسانی همبند بوده اند که به اتهام جاسوسی  - عمدتا در بسیج و سپاه و نهادهای امنیتی- در زندان بوده و بعضا حکم اعدام داشته و یا دارای احکام حبس بوده اند! مشاهدات زندانیان متعددی که از نزدیک شاهد و ناظر این جمع از زندانیان بوده اند تا کنون مورد توجه قرار نگرفته است. خبرها و گفته ها و شنیده های آن ها عمدتا در حد ملاقاتی های شان و یا جمع خود زندانیان و نزدیکان شان دهان به دهان شده است. این خبرها باید در عرصه عمومی تری مطرح شود تا همگان بر آن تامل و توجه کافی داشته باشیم و از کارها و کارشکنی ها علیه ملت و منافع ملی ایران و ایرانیان مطلع شوند. افراد رده بالای جاسوسی برای اسرائیل به ندرت در بازداشتگاه‌های عمومی‌ تر و همراه دیگر زندانیان محبوس می‌شوند. اما افراد رده میانی و پایین‌تر با دیگر زندانیان سیاسی و به قول حاکمان، زندانیان امنیتی در یک بازداشتگاه و گاه حتی در یک سلول قرار می‌گیرند.

بنا به همین خبرها و شنیده‌های مکرر که دیگر جدی و قابل تأمل شده‌ است، اکثر این افراد در ماموریت‌ها و سفرهای خارجی جذب اسرائیلی‌ها شده‌اند. به خصوص در لابی‌های هتل‌های کشورهای اطراف ایران؛ مأموران و همکاران اطلاعاتی اسرائیل با نشان دادن در باغ سبز مالی به سراغ آنها می‌روند. گفته می‌شود یکی دیگر از تله‌های آنها به اصطلاح فرستادن برخی «زنان» به سراغ شان و سوءاستفاده از نقطه ضعف‌های این افراد در حوزه‌های جنسی است. برخی از آنها با پرداخت‌هایی حتی در حد ماهی یکی، دو هزار دلار خود و کشورشان را به اسرائیلی‌ها می‌فروشند. گفته می‌شود فردی در ازای دریافت حدود 60 هزار دلار در یک سال اطلاعات و نقشه کل پادگان‌های سپاه در تهران را به اسرائیلی‌ها داده است. شنیده‌هایی در باره نفوذ و رسوخ اطلاعاتی عمیق اسرائیل در برخی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی؛ وجود دارد.

 

رضا علیجانی، از فعالان ملی – مذهبی ایران که در جمهوری اسلامی بارها زندانی شده بود و اکنون به خارج از کشور آمده، برخی اطلاعات خود را در باره نفوذ اطلاعاتی اسرائیل در ارگان های امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی را فاش کرده است. گزارشی که وی در این زمینه و در قالب یک مقاله نوشته و "روز آنلاین" منتشر کرده، همزمان است با اخباری که در ارتباط با دستگیری دستیار سردار نقدی رئیس سازمان بسیج منتشر شده است. از جمله در پیک نت.

نوشته علیجانی با آنکه حاوی اخبار مهمی است، به گونه ای نوشته شده که خواننده بین گزارش ومقاله و خبر دست و پا می زند و رشته کلام از دستش در می رود و خبرهای مهم لابلای گریزهای سیاسی گم می شود. به همین دلیل ما این اخبار را از نوشته نویسنده بیرون کشیده و منتشر می کنیم و طبیعی است که خوانندگان گزارشی که ما تهیه کرده ایم، در صورتی که بخواهند می توانند کل نوشته را از طریق لینکی که در پایان این نوشته آورده ایم بخوانند.

علیجانی می نویسد:…..

 

بسیاری از زندانیان سیاسی با کسانی همبند بوده اند که به اتهام جاسوسی  - عمدتا در بسیج و سپاه و نهادهای امنیتی- در زندان بوده و بعضا حکم اعدام داشته و یا دارای احکام حبس بوده اند. کسانی که خود نیز به اتهام خویش تصریح داشته و بعضا از آن دفاع نیز می کرده اند! مشاهدات زندانیان متعددی که از نزدیک شاهد و ناظر این جمع از زندانیان بوده اند تا کنون مورد توجه قرار نگرفته است. خبرها و گفته ها و شنیده های آن ها عمدتا در حد ملاقاتی های شان و یا جمع خود زندانیان و نزدیکان شان دهان به دهان شده است. این خبرها باید در عرصه عمومی تری مطرح شود تا همگان بر آن تامل و توجه کافی داشته باشیم و از کارها و کارشکنی ها علیه ملت و منافع ملی ایران و ایرانیان مطلع شوند. افراد رده بالای جاسوسی برای اسرائیل به ندرت در بازداشتگاه‌های عمومی‌ تر و همراه دیگر زندانیان محبوس می‌شوند. اما افراد رده میانی و پایین‌تر با دیگر زندانیان سیاسی و به قول حاکمان، زندانیان امنیتی در یک بازداشتگاه و گاه حتی در یک سلول قرار می‌گیرند.

مدتی نیز برخی از این افراد در یک اتاق خاص در بند 350 اوین قرار داشتند که معمولا مزاحم زندانیان سیاسی می‌شدند و گاه اصطکاک‌ها و درگیری‌هایی نیز پیش می‌آمد. در هر حال آنها هم چنان یک نیروی اطلاعاتی که دچار «انحراف شده» ولی قابل «ارشاد و بصیرت» و خدمت مجدد به نظام اند، هستند! شنیده‌ها و خبرهای مربوط به جاسوسان اسرائیل معمولا از سوی این افراد که برخی حکم دریافت کرده و بعضا زیر اعدام قرار داشته و برخی نیز اعدام شده‌اند به دست دیگر زندانیان می‌رسیده است.

بنا به همین خبرها و شنیده‌های مکرر که دیگر جدی و قابل تأمل شده‌ است، اکثر این افراد در ماموریت‌ها و سفرهای خارجی جذب اسرائیلی‌ها شده‌اند. به خصوص در لابی‌های هتل‌های کشورهای اطراف ایران؛ مأموران و همکاران اطلاعاتی اسرائیل با نشان دادن در باغ سبز مالی به سراغ آنها می‌روند. گفته می‌شود یکی دیگر از تله‌های آنها به اصطلاح فرستادن برخی «زنان» به سراغ شان و سوءاستفاده از نقطه ضعف‌های این افراد در حوزه‌های جنسی است. برخی از آنها با پرداخت‌هایی حتی در حد ماهی یکی، دو هزار دلار خود و کشورشان را به اسرائیلی‌ها می‌فروشند.

گفته می‌شود فردی در ازای دریافت حدود 60 هزار دلار در یک سال اطلاعات و نقشه کل پادگان‌های سپاه در تهران را به اسرائیلی‌ها داده است.

 برها و شنیده‌هایی در باره نفوذ و رسوخ اطلاعاتی عمیق اسرائیل در برخی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی؛ وجود دارد. از یاد نبریم ترور چندین نفر موسوم به دانشمندان هسته‌ای در تهران را، در روز روشن.

از مدت ها پیش خبری در محافل سیاسی داخلی و بین المللی مطرح بود که یک جاسوس و نفوذی اسرائیل در بین نزدیکان حسن نصرالله بازداشت شده است. از همین طریق یک شبکه جاسوسی اسرائیل در ایران لو رفت که نفوذ عمیقی در ایران و حتی در سطح بیت مقامات بالای کشور داشت.

در سالیان اخیر «مسئول» میز اسرائیل در اطلاعات سپاه به اتهام جاسوسی برای اسرائیل دستگیر و پس از ماه‌ها بازجویی اعدام شده است. وی در یکی از سلول‌های یک بند از یک بازداشتگاه امنیتی که یکی از فعالین اصلاح‌طلب نیز در آنجا زندانی بوده، محبوس بوده است.

سال گذشته «مسئول» میز اسرائیل در وزارت اطلاعات نیز همان فرجام همردیف خود در اطلاعات سپاه را پیدا کرد.

گفته می شود بیش از سی نفر از افراد با اتهام‌های اثبات شده در رابطه با همکاری مستقیم با اسرائیل بازداشت شده‌اند. این‌ها تمامی از افراد اطلاعات، سپاه و بسیج بوده‌اند با چهره‌هایی مذهبی

گفته می‌شود فردی که مدتی راننده سردار نقدی بوده (البته ظاهرا پس از آن دوران جذب اسرائیلی‌ها شده) یکی از این افراد است. طبق این شنیده قابل اعتنا، وی سربازی بوده که در سپاه خدمت می‌کرده و سپس در بخش اداری و کامپیوتری سپاه مشغول کار می شود. پس از چند سال خدمت؛ در یک مرحله، جزء نیروهای تعدیل شده سپاه (البته نه به دلایل سیاسی) قرار می‌گیرد. وی از خانواده کم‌درآمدی از جنوب شهر تهران بوده و مدت‌ها در یکی از واحدهای بسیج نیز به شدت فعال بوده است. پس از بیکاری ظاهرا یکی از دوستانش به او پیشنهاد می ‌کند که تو با همین اطلاعاتی که از کارهای سپاه به خاطر حضورت در آن و نیز کار در بخش اداری و کامپیوتری سپاه داری {وی ظاهرا از برخی نامه‌نگاری‌های اطلاع پیدا می‌کرده}؛ می‌توانی به خارج بروی و پناهنده شوی. او در ترکیه به سفارت آمریکا (و بعد انگلیس) مراجعه می‌کند. آنها اطلاعات او را می‌گیرند اما می‌گویند این اطلاعات مهم نیست و به درد ما نمی‌خورد. وی به سفارت اسرائیل می‌رود و با همین پاسخ مواجه می‌شود، ولی اسرائیلی‌ها به او می‌گویند اطلاعات‌اش مهم نیست اما آنها حاضرند با وی کار کنند. بدین ترتیب او را برای یک دوره آموزشی به ارمنستان می‌فرستند. وی به ایران برمی‌گردد اما پس از مدتی بازداشت می‌شود. در لب‌تاب او نوعی ویندوز قرمز به دست می‌آید که گویا اسرائیل در اختیار این نوع افراد قرار می‌دهد.

یکی از افرادی که به اتهام جاسوسی برای اسرائیل بازداشت شده به افراد هم بندی خود گفته است من یک بار که برای ملاقات با خانواده‌ام به محل ملاقات رفته بودم سرتیم بازجویی‌ام را دیدم که او نیز با چشمبند برای ملاقات خانواده‌اش آمده بود. او هم جاسوس اسرائیل بوده است! برخی از این افراد که حتی زیر حکم اعدام قرار دارند از کارهای خود دفاع می‌کنند. یکی از آنها ‌گفته است که عرب‌ها هیچگاه با ما خوب نبوده و نیستند اما ما با اسرائیل منافع مشترک داریم و من هیچ وقت خلاف منافع ملی کاری انجام نداده‌ام!

فرد دیگری از همین جماعت برای توجیه کار خود می‌گفته است روحانی و ظریف دارند در مذاکرات هسته‌ای کشور و نظام را می‌فروشند و اطلاعات درست هم به مقام رهبری نمی‌دهند. اما غربی‌ها اطلاعات‌شان از مذاکرات را به اسرائیلی‌ها می‌دهند. من می‌خواستم از این طریق اطلاعات درست اسرائیلی‌ها از مذاکرات هسته‌ای را بگیرم و به نظام بدهم!

به طور مکرر در ماه‌های اخیر شنیده شد که یکی از مسئولان و معاونت‌های نیروی انتظامی در امر ترافیک که مسئول دوربین‌های نصب شده در سطح شهر تهران بوده نیز همراه همسرش به همین اتهام بازداشت شده است. نوار دوربین‌های کنترل ترافیک در دوران جنبش سبز توسط وی در اختیار اطلاعات و سپاه قرار می‌گرفت و به شدت علیه فعالان جنبش و برای بازداشت و سرکوب آنها مورد استفاده امنیتی قرار داشت. بنا به شنیده‌های مکرر وی (یا همسرش) در یک سفر خارجی جذب اسرائیلی‌ها شده است. آنها در ازای پرداخت پول درخواست دریافت فیلم‌های دوربین‌های اطراف بیت رهبر جمهوری اسلامی و مسیرهای تردد وی و نیز دوربین‌های اطراف سفارت‌خانه‌های خارجی را داشته‌اند.

افرادی از سپاهی نیز به خاطر جاسوسی برای فرانسه بازداشت و حکم ده ساله دریافت کرده اند. و یا فردی در حد معاونت فرهنگی وزارت اطلاعات و یا فرد دیگری که کارمند حراست خبرگزاری ایرنا بوده به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت و در زندان به سر می برده اند. شگفت انگیزتر اینکه فردی از وزارت دفاع که از مترجمان این وزارت خانه بوده نیز به اتهام جاسوسی برای روسیه بازداشت و حکم هفت ساله دریافت کرده است. اما عمده جاسوسی ها برای اسرائیل بوده و هست. مانند یکی از مسئولان اطلاعات در خوزستان و یا فردی سپاهی که دو نفر از اقوام شان نیز بازجوی امنیتی هستند و گفته می شود هفتاد هزار دلار از اسرائیلی ها دریافت کرده و یا سرهنگی از سپاه که وی نیز حکمی ده ساله به جرم جاسوسی برای اسرائیل دارد و...(نیازی به آوردن اسامی مشخص این افراد که برای هم بندی های شان همه گی مشخص هستند، نیست)

جاسوسان اسرائیل که در قلب تهران عملیات نظامی کرده و دانشمند یا متخصص هسته‌ای ترور می کنند، حتما می‌توانند به طور مستقیم و غیرمستقیم در مراکز سیاسی و اطلاعاتی و... نیز به صورت مهندسی شده تأثیرگذار باشند و برخی روندهای سیاسی را به نفع خودشان و به ضرر منافع و مصالح ملی ما سوق دهند و مدیریت کنند.

گفته می شود با کشف ارتباط جاسوسی دو مسئول مهم در دو میز اسرائیل در دو نهاد اطلاعاتی (سپاه و وزارت اطلاعات) و بازداشت و محاکمه و اعدام آنها، در سطوح فوقانی مسئولان کشور این تعبیر به کار رفته است که «اسرائیلی‌ها تا بیخ گوش ما نفوذ کرده‌اند.

 

پیک نت 20 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: