ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21  اردیبهشت  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گفتگو با نماینده پرافتخار مجلس ششم

رسانه ها و نهادهای مسئول را

آزاد بگذارند تا پولهای کثیف رو شود!

 
 
 
 
 

 

حجت الاسلام حسین انصاری ‌راد، که برجسته ترین نمایندگان مجلس ششم (از نیشابور) بود و نقشی تاریخی در این مجلس بعنوان رئیس کمیسیون اصل 90 ایفاء کرد؛ درباره بحث های این روزها در باره پول های کثیف گفت:

موضوع پول‌های کثیف همیشه مطرح بوده و سالهاست که میان مسئولان و مردم صحبت از اختلاس و پول‌های کثیف مطرح است، اما شرایطی که الان و خصوصا در دولت قبل پیدا شد شرایط خاصی بود و نوع اختلاس و سوء استفاده از اموال دولتی در حد بسیار خارج از اندازه به وجود آمد.

فساد 3 هزار میلیاردی و اختلاس‌های دیگر ادامه یافت. هر پولی که از طریق قاچاق و دزدی و اختلاس و حتی به صورت رانت خارج از قانون به دست افراد برسد مصداق پول کثیف است. از این پول‌ها برای رسیدن به قدرت و در انتخابات استفاده شده است. در یک تحقیق و تفحصی که خود مجلس در انتخابات 88 انجام داد به این نتیجه رسید که به 9 میلیون نفر هر کدام 80 هزار تومان پرداخت شده است. این گزارش خود مجلس است و معلوم می‌شود که از این پول‌ها در انتخابات استفاده می‌شود.

باید معلوم باشد کسانی که فعالیت‌های انتخاباتی می‌کنند و گاهی هزینه‌هایشان از حد متعارف خارج می‌شود از کجا این پول‌ها را به دست آوردند. حتی در انتخابات شورای شهر مشهد عده‌ای با هزینه‌های میلیاردی تبلیغ کردند. آقایانی که می‌گویند دوستان ما این پول را دادند که ما در انتخابات از آن استفاده کنیم، باید پاسخگو باشند که کدام دوست مفت و مجانی دو میلیارد پول می‌دهد و در مقابل انتظاری ندارد و نمی‌خواهد سوء استفاده کند و فقط برای رضای خدا این کار را انجام داده است.

اگر در کشور شرایطی ایجاد شود تا اصحاب مطبوعات بتوانند تحقیق و بررسی کنند و گزارش بدهند که کدام اشخاص و گروه‌ها یا حتی مسئولان کشور از اموال عمومی سوء استفاده می‌کنند و آن‌ها را در معرض نظارت و نقد قرار بدهند می‌تواند در مقابله با این موضوع موثر واقع شود، اما اگر مجلس و سازمان بازرسی کل کشور و مطبوعات گرفتار باشند و به شکلی کنترل بشوند که نتوانند نقش خودشان را ایفاء کنند این مسائل به وجود می‌آید.

پیک نت 21 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: