ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

21  اردیبهشت  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

صفر از پول ایران حذف می شود

نماینده ای که پول گرفته

کارگزار صاحب آن پول است

 
 
 
 

اکبر ترکان مشاور روحانی و رئیس مناطق آزاد، یکبار دیگر با قاطعیت در نشستی که برای حذف صفر از واحد پول ایران تشکیل شده بود گفت:

آن 170 نماینده مجلس که در دولت احمدی نژاد از معاون اول وی "رحیمی" پول گرفته اند بهتر است خودشان بگویند این پول را از کجا گرفته و کجا خرج کرده اند؟

رقابت‌های انتخاباتی برای کسب رای، کم ‌کم به کسب و کار تبدیل شده و گاه هزینه‌های تبلیغاتی افراد برای پیروزی در انتخابات از مجموع حقوق چهار سال نمایندگی وی بیشتر است. این هزینه‌های تبلیغاتی همیشه از پول خود کاندیداها و ارث پدری وی تهیه نمی‌شود. بلکه کسانی به او برای تبلیغات پول می‌دهند که پس از رای آوردن و انتخاب‌ شدن سراغش بروند تا آن را جبران کنند. کسانی که هزینه تبلیغاتی نمایندگان را می‌دهند بعدا انتظار دریافت وام، ارز و برخی تسهیلات دیگر را دارند.

من برای کاهش فساد اقتصادی و جلوگیری از ورود پول کثیف به اقتصاد دو پیشنهاد دارم. استفاده از الگوی پول کشورهای صنعتی و التزام اشخاص حقوقی یا حقیقی فعال در حوزه‌های سیاسی به شفاف‌ کردن منابع و مصارف خود. در کشور‌های صنعتی تنها پول‌هایی مورد پذیرش است که از معاملات قانونی به دست آمده باشد، در دفاتر مالیات آن نیز پرداخت شده باشد.

پیک نت 21 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: