ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23  اردیبهشت  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دیدار فرهنگیان با خاتمی

دهن کجی به قانون اساسی

در ایران رایج شده! 
 
 
 
 

 

فرهنگیان و جمعی از معلمان به مناسبت روز معلم  به دیدار محمد خاتمی رفتند. خاتمی در این دیدار گفت:

نمی توان برای حل مشکلاتی که هست فقط از دولت انتظار داشت؛ به ویژه اینکه بخشی از مشکلات کنونی بازمانده از سالهای قبل است. همه چیز در اختیار دولت نیست. برای حل پاره ای از مشکلات کنونی، کل نظام باید به نتیجه برسد ولی آنچه به دولت مربوط می شود بخصوص توجه به دو امر است یکی «تحقق شعارهای انتخاباتی» و دوم «اجرای قانون اساسی» و اگر ایندو محقق شود زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات خواهد بود.

باید شعارهایی که در سال 92 مطرح شد و مردم به آن رای دادند، عملی شود؛ البته شعارها را نمی توان یک شبه اجرایی کرد و باید روی به سوی اجرایی کردن آنها وجود داشته باشد که معتقدم رییس جمهور روی به آن سوی دارند. باید جدا برای اجرایی شدن شعارها برنامه ریزی صورت گیرد. در عرصه سیاست خارجی و اقتصادی تلاش های ارزشمندی شده ولی در عرصه سیاسی و فرهنگی باید گام های بزرگ تری برداشته شود.

اجرای قانون اساسی، وظیفه مهم و خطیر رییس جمهور است. در اجرای این وظیفه مهم رییس جمهور موانعی وجود دارد، نقض، زیر پا گذاشتن و دهن کجی به قانون اساسی در کشور ما رایج شده است. باید با نقض کنندگان قانون اساسی برخورد شود. گاهی برخی به شکل خودسرانه و گاهی برخی دستگاه ها کارهای غیرقانونی و ضد قانون اساسی انجام می دهند و مورد اعتراض قرار نمی گیرند. برخوردهای مجرمانه علیه برخی شخصیت ها، نقض آشکار قانون اساسی است

پرونده اسیدپاشی چه شد و با متهمان آن چگونه برخورد شد؟ برخوردهای مجرمانه ای که با برخی شخصیت ها می شود مثل وقایع شیراز و نظایر آن و عادی شدن اعمال مجرمانه در جامعه باعث تاسف است و در برخورد با آنها سستی می شود.

اگر آزادی ها و نظارت نباشد، سیستم به سمت فساد می رود. مطبوعات رکن چهارم دموکراسی و چشم بینای جامعه است و طبق قانون اساسی هیچ مقامی حق ندارد مطبوعات و رسانه ها را به گفتن و نگفتن، انتشار و عدم انتشار موضوعی مجبور کند مگر اینکه قانونی وجود داشته باشد. اساس رابطه در نظام مطلوب رعب و ترس نیست، منتقدان و شهروندان نباید از بیان نقد بترسند

درباره مذاکرات اتمی نیز خاتمی گفت:

ما کی خواسته ایم بمب اتم تولید کنیم؟ من بعنوان کسی که اساس پیشرفتهای ما در عرصه هسته ای در زمان من بوده می گویم که در سیاست و راهبرد دفاعی و امنیتی ایران سلاح اتمی هیچ جایگاهی ندارد و آنچه دیگران میگویند بهانه است برای فشار روی ایران. خود آنها هم می دانند که ادعاهایشان باطل است.

اگر مرحله اخیر مذاکرات درباره پرونده هسته ای به نتیجه مطلوب برسد، نباید نقش رهبری را در پیشرفت امور و موفقیتی که انشاالله حاصل خواهد شد نادیده گرفت.

پیک نت 23 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: