ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28  اردیبهشت  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

خلاصه گزارش المانیتور

سید حسن خمینی

چه زمانی و در کجا فرود می آید؟ 
 
 
 
 

 

المانیتور نوشت:

حسن خمینی با زیرکی گرایش سیاسی خود را بروز نداده است، اما اکنون، نشانه های ارتباط وی با میانه رو ها و اصلاح طلبان در حال افزایش است.

بزرگترین حامیان سیدحسن خمینی نوع گرایش سیاسی این روحانی جوان را اشکار کرده اند. آیت الله رفسنجانی اخیراً از حسن خمینی به عنوان علامه یاد کرد. سایت انتخاب که به طیف میانه رو در ایران نزدیک است، او را «آیت الله» می نامد. این عناوین برای سید حسن خمینی ممکن است بی جا نباشد، چراکه او در حوزه درس خارج تدریس می کند که بالاترین سطح دروس اسلامی محسوب می شود و شاگردان بسیاری در این زمینه تربیت کرده است. او همچنین جمعیت بسیاری را در محافل سیاسی ایران به طرف خود جلب کرده است. بعلاوه، نوه آیت الله خمینی روحانی جوانی است که برای قشر جوان جذاب است. به گفته ی یک روزنامه نگار ایرانی، دلیل جذابیت سید حسن خمینی برای نسل جوان، «نگاه نو» او به اسلام است.

هم اکنون گمانه زنی هایی در مورد کاندیداتوری حسن خمینی در انتخابات آینده مجلس خبرگان وجود دارد. با این حال یک روزنامه نگار که حاضر به افشای نامش نبود گفت که احتمال ورود حسن خمینی بعید به نظر می رسد. حسن خمینی اخیرا در مصاحبه با شرق گفت که اگر شرایط فراهم باشد و احساس وظیفه کند، وارد سیاست می شود. با این حال حتی اگر وی مستقیم هم وارد انتخابات نشود، همچنان می تواند نفوذ  خود را داشته باشد. بسیاری از روزنامه نگاران معتقدند که حمایت ضمنی او از حسن روحانی میانه رو، نقشی ویژه در پیروزی و محبوبیت او ایفا کرد. به نظر نمی رسد که نوه آیت الله خمینی حاضر باشد همچنان در دنیای بی سر و صدای موسسه مربوط به پدربزرگش فعالیت کند.

پیک نت 28 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: