ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 فروردین 1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

خبر دریافتی از ایران

سپاه و بیت رهبری، نگذاشتند

هاشمی رئیس خبرگان شود

 
 
 
 

 

در آخرین روزهای سال 93، مجلس خبرگان یک نشست و برخاست کرد و طی آن برای خود یک رئیس انتخاب کرد. شیخ محمد یزدی رئیس حکومتی روحانیت حوزه علمیه قم و عضو شورای نگهبان 84 ساله که گرفتار انواع بیماری هاست و اغلب با صندلی چرخدار اینسو و آنسو برده می شود رئیس تازه مجلس خبرگان انتخاب رهبری شد و در شرفیابی اعضای مجلس به حضور رهبر، علی خامنه ای این انتخاب را به جا و بموقع و شایسته توصیف کرد!

اهمیت آن جلسه خبرگان انتخاب رهبری که در آن شیخ محمد یزدی به ریاست انتخاب شد، در بیم و هراس و نگرانی نهفته است که بیت رهبری و گروهی از فرماندهان سپاه از تغییر ترکیب اعضای این مجلس و بهم خوردن ترکیب کنونی آن دارند، چرا که هم انتخابات این مجلس امسال برگزار می شود و هم این احتمال روز به روز بیشتر تقویت می شود که مجلس خبرگان آینده وظیفه دار تعیین جانشین برای علی خامنه ای شود. حتی اگر وی در قید حیات هم باقی باشد، این فرضیه که او بخواهد رهبر جانشین خود را تا وقتی زنده است تعیین کند قوی است. این مجموعه احتمالات با خبر کوتاهی که در باره جلسه اخیر مجلس خبرگان از داخل کشور دریافت داشته ایم کامل می شود.

« درانتخابات ریاست مجلس خبرگان، پنجاه نفر از اعضای خبرگان قبل از انتخابات برای هاشمی نامه نوشتند و حمایت خود را از وی اعلام کرده و تصریح کردند که در انتخاب رئیس مجلس به وی رای خواهند داد. هاشمی با علوی وزیراطلاعات که خود عضو مجلس خبرگان است تماس می گیرد وصحت و سقم مسئله را جویا می شود. علوی نیز مسئله را تائید می کند. اما تا پیش از تشکیل جلسه بیت رهبری و برخی فرماندهان سپاه با هر پنجاه نویسنده نامه تماس گرفته و موفق می شوند با تهدید و ارعاب نظر و رای 26 تن از آنها را تغییر بدهند و در نتیجه در روز رای گیری هاشمی 24 رای بیشتر نمی آورد. »

پیک نت  15 فروردین 1394

 
 

اشتراک گذاری: