ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 فروردین  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

حضور "قدرتمند ظریف"

در سیمای دلواپسان لغو تحریم ها 
 
 
 
 

 

24 ساعت پس از بازگشت تیم مذاکرات اتمی از سوئیس به تهران، سیمای جمهوری اسلامی از ظریف وزیر خارجه ج. اسلامی برای شرکت در برنامه "نگاه اول" شبکه یک دعوت کرد و او نیز پذیرفت.

این برنامه شنبه شب پخش شد. مجری که یک لیست 30 سئواله را مثل توپ داژبال دست به دست از دلواپسان گرفته بود، همه را با سماجت مطرح کرد و ظریف که طی مذاکره و جدال سیاسی پشت میز مذاکراتی با اهمیت مذاکرات اتمی حریفی ورزیده شده، به همه سئوالات پاسخ داد و مجری را هم گذاشت در یخچال تا کمی خنک شود!

این گفتگو، با آنکه برای ساعت 11 تا 1 و پانزده دقیقه تنظیم شده بود تا مردم به جای شادی خیابانی در خانه بمانند، بیننده زیاد داشت و من شک ندارم که اکثر مردم مانند خود من از همان ابتدای گفتگو متوجه نقش میز تق و لق گفتگو شده بودند. میز با کوچکترین فشار دست تکان می خورد.

توضيحات ظريف در پاسخ به پرسش های مجری برنامه که نقش بازجو را ایفاء می کرد بسيار دقيق و هوشیارانه بود و چندین بار در پاسخ به مجری توضیح داد که گفتن جزئیات مذاکرات در دستور کار و به نفع منافع ملی ما نیست. به تیم مذاکره کننده اعتماد داشته باشید و خوشحالی مردم را به تشویش تبدیل نکنیم!

فرازهائی از گفتگوی تلویزیونی ظریف را که از ایران، پس از دیدن این برنامه برای ما ارسال داشته اند را در همین شماره پیک نت می خوانید.

پیک نت  17 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: