ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 فروردین  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سخنان رهبر جمهوری اسلامی

توافق اتمی و لغو تحریم ها

آغاز مناسبات با امریکا! 
 
 
 
 

 رهبر جمهوری اسلامی، روز گذشته، دو هفته پس از اعلام بیانیه سوئیس (لوزان) در دیداری که بمناسبت تولد فاطمه زهرا ترتیب یافته بود، نظر خود را در باره مذاکرات اخیر و همچنین حوادث یمن و نقش عربستان در این کشور اعلام داشت. سه نکته خبری در سخنان علی خامنه ای عبارت بودند از:

1- چراغ سبز به امریکا برای مذاکرات دیگری غیر از مذاکرات اتمی با کاخ سفید به شرط توافق اتمی و لغو تحریم ها و در واقع آغاز مناسبات رسمی با امریکا. او این باب را با این جمله باز کرد: " اگر طرف مقابل (امریکا) از کج ‌تابی‌ های خود دست بردارد، این تجربه را(مذاکرات اتمی) می‌توان در مسائل دیگر ادامه داد.

2- با این ‌که به مذاکره با آمریکا خوشبین نبودم اما از این مذاکرات موردی با تمام وجود حمایت کردم و اکنون نیز حمایت می‌کنم.

3- تشویق عربستان به تغییر سیاست و حفظ مناسبات با جمهوری اسلامی. او سیاست های کنونی عربستان را کار چند جوانی دانست که امور این کشور را بدست گرفته اند. خامنه ای گفت: " ما با سعودی‌ها در مسائل گوناگون سیاسی اختلافات متعددی داریم اما همیشه می‌گفتیم که آن‌ها در سیاست خارجی متانت و وقار نشان می‌دهند، اما چند جوان بی‌تجربه امور آن کشور را در دست گرفته و دارند توحش می کنند."

فشرده بخش های اساسی سخنان رهبر جمهوری اسلامی را در همین شماره پیک نت می خوانید.

پیک نت  22 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: