ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 فروردین  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

تفسیر واحد هاشمی و خامنه ای

از جنگ یمن و حکام عربستان 
 
 
 
 

 هاشمی رفسنجانی ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت طی سخنانی در اولین جلسه سال 94 این مجمع، نظر علی خامنه ای در باره دولتمردان جدید عربستان سعودی را عینا تکرار کرد و  گفت:

مشکلات زیادی تا توافق نهایی پیش روست و قطعاً کشورهای متخاصم، بر سر راه مذاکرات و رسیدن به توافق خوب، مین‌هایی کاشته یا خواهند کاشت و مخالفان در سراسر دنیا، فشارها را مضاعف خواهند کرد.

امیدواریم تیم مذاکره کننده که از کلیات عبور کرده است، در تدوین و تنظیم جزئیات، با مطالعه همه جانبه و حفظ هوشیاری و درایتی که تاکنون داشته‌، جزئیات را به گونه‌ای تنظیم و تدوین کند که عزت و حقوق حقه هسته‌ای نظام اسلامی و مردم محقق شود.

دشمنان سعی در القاء شیعه هراسی در منطقه بویژه در یمن دارند. مسائل یمن ریشه‌دار و دارای سوابق طولانی تاریخی است.

متأسفانه مسؤولان تازه کار عربستان دچار اشتباه فاحش محاسباتی و تحلیل سیاسی و نظامی در مورد شرایط یمن شده‌‌اند و بدون مطالعه و در نظر گرفتن عواقب شوم شروع آتش جنگ در منطقه با ائتلافی شکننده و ناقص وارد جنگی ویرانگر شده‌اند. لذا انتظار می‌رود تا دیر نشده، عقلای این کشورها هر چه سریعتر مانع ادامه آتش افروزهای تازه کارها شوند و تجاوز به یمن و جنگ را متوقف کنند. جمهوری اسلامی به سهم خود آماده همه گونه همکاری با مجامع جهانی و منطقه‌ای برای کمک به پایان دادن به مناقشه در یمن و کل منطقه است.

با توجه به برخی سوءعملکردهای گذشته مقامات فرودگاهی عربستان با روحانیون کاروان‌های زائرین، متأسفانه این اقدامات زشت به صورت زنجیره‌ای در حال تکرار است که باید در مورد آن تصمیم‌گیری قانونی و جدّی انجام شود.

پیک نت  23 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: