ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 فروردین  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

تکلیف تجاوز به قربانیان کهریزک چه می شود؟

سوژه روز در ایران

تجاوز پلیس سعودی به دو جوان 
 
 
 
 

 

تیرگی روابط ایران و عربستان سعودی ساعت به ساعت بیشتر می شود. کانون اصلی این مسئله جنگ یمن است اما در تهران ماجرائی بنام تجاوز دو مامور پلیس فرودگاه عربستان به دو جوان را کانون این تیرگی تبلیغ می کنند. رویدادی که جزئیات آن معلوم نیست و حالا در ایران انواع پیام ها درباره این ماجرا رد و بدل می شود که برخی از آنها برای خنده است و برخی با اشاره به تجاوز به جوانان دستگیر شده در جریان کودتای 88 و تجاوز به آنها در کهریزک. ماجرائی که شیخ مهدی کروبی تا لحظه حصر خانگی پای افشاء و پیگیری آن ایستاد و هیچ فریاد رسی در قوه قضائیه و حکومت در این مورد نبود. حتی در پرونده اتهامی قاضی مرتضوی نیز اشاره به این ماجرا نشده درحالیکه یکی از اتهامات وی همین مسئله تجاوز به چند جوان بازداشتی در کهریزک است. قاضی مرتضوی تاکنون چند بار اشاره کرده که آنچه در کهریزک گذشت دستور او بود اما فرمان آن از طرف "جلیلی" دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی صادر شده بود!

از سوی دیگر هیچ مقامی نمی گوید این دو جوان که مسئله تجاوز به آنها در فرودگاه عربستان مطرح است، چه شغلی داشته اند، زائر بوده اند؟ عضو نهاد و ارگانی بوده اند؟ طلبه قم بوده اند؟ و...

حتی روز گذشته علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس نیز که در این ارتباط صحبت کرد به حاشیه رفت تا این نکات مطرح نشود. او خواهان اعدام متجاوزان به دو جوان ایرانی در عربستان شد. این درحالی است که ایشان در آن زمان که به جوانان در زندان کهریزک تجاوز شد معترض نبود! درحالیکه همین مقام را در مجلس داشت! بروجردی گفت: اگر این دو مأمور خاطی اعدام نشوند و فقط شاهد شعار از سوی عربستان باشیم بی فایده است.

بروجردی پس از مصاحبه رئیس سازمان حج و زیارت خواهان اعدام ماموران متجاوز عربستان شد. رئیس سازمان حج و زیارت هم در مصاحبه خود گفت مقاومت این دو جوان برای نرسیدن ماموران به اهداف زشتشان قابل تقدیر است. که معنای این جمله جز این نیست که "تجاوز"ی هم نشده!

پیک نت  24 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: