ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 فروردین  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

در نشست خبری روز گذشته

پاسخ وزیر کشور

به 9 سئوال سیاسی - انتخاباتی 
 
 
 
 

 

خلاصه مهم ترین مسائلی که در نشست خبری روز گذشته وزیر کشور با خبرنگاران مطرح شد:

1- در انتصاب فرمانداران اصل تجربه و توانمندی و قبول سیاست‌های دولت بود. ما 429 فرماندار داریم که 91 درصد آنها تغییر کردند و 37 فرماندار هنوز تغییر نکرده‌اند که کار آنها در مرحله استعلام است.

در دولت دهم 164 فرماندار یعنی 38 درصد کل فرمانداران جزو کادر وزارت کشور بودند و 266 نفر یعنی 62 درصد از سایر دستگاه‌ها. در دولت دهم فرماندار زن وجود نداشته ولی در دولت یازدهم تاکنون 4 فرماندار زن انتخاب شده است.

کل بخشداران ما 1058 نفر هستند که در دولت دهم 48 درصد از این تعداد از وزارت کشور و 52 درصد از سایر دستگاهها بودند. تعداد بخشداران زن در دولت یازدهم 7 نفر است ولی در دولت دهم بخشدار زن نداشتیم.

2- خانه احزاب در آینده‌ نزدیک فعالیت خود را طبق قانون آغاز خواهد کرد.

3- پرونده اسیدپاشی همچنان باز است و ما در این زمینه فعالیت می‌کنیم. تاکید رئیس‌جمهور هم این است که این پرونده به سرانجام برسد.

4- در ارتباط با حمله به آقای مطهری تحقیقات میدانی و مصاحبه‌ای داشتیم. اکنون هشت نفر به عنوان متعرض و دو نفر از کسانی که قصور داشته‌اند به قوه قضاییه احضار شده و به قید وثیقه آزاد شده اند. گزارش‌های این پرونده به رئیس‌جمهور داده شده و تلاش ما این است تا با عوامل سازمان دهنده این حادثه برخورد کنیم. در این زمینه رئیس‌جمهور دستورات لازم را داده است. حوادثی مانند حادثه شیراز مناسب فضای کشور نیست. همه مسولان ارشد نظام نیز بر پیگیری این موضوع تاکید کردند. ما اکنون در مرحله‌ای هستیم که قوه قضاییه باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد. در حادثه شیراز متاسفانه بعضی دستگاه‌های قانونی کوتاهی کردند که باید با آنها برخورد شود.

5- تلاش داریم در همه شهرها انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود اما به دلیل کمبود منابع قادر به انجام این کار نیستیم. تلاش می‌کنیم در شهرهای اصلی انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم. شورای نگهبان نیز آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات الکترونیکی را دارد.

6- رقابت‌های سیاسی برای انتخابات بصورت آرام و پنهان آغاز شده و در چند ماه آینده به عرصه رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و اجتماع کشیده می‌شود. وزارت کشور از فضای باز و پویای سیاسی حمایت کرده تا این انتخابات در یک روند قانونی و مطلوب برگزار شود. معاون سیاسی وزارت کشور  به عنوان مسئول ستاد انتخابات انتخاب شده و اعضای این ستاد نیز مشخص شدند.

7- درصدد هشدار به کسانی هستیم که دنبال فعالیت غیر قانونی هستند. ما به جلسات سخنرانی مجوز می‌دهیم و بنابراین باید اگر کسی موضع‌گیری دارد آن را به صورت قانونی مطرح کند نه اینکه در خیابان به کسی حمله کند.

8- پول‌های کثیف که مطرح شد در رابطه با معضل قاچاق بود. طبق برآورد کارشناسان از 400 میلیارد دلار قاچاق، 3 میلیارد دلار امکان گردش در ایران را دارد. من در حوزه مواد مخدر اعلام کردم که پول‌های کثیف به اقتصاد و امنیت از جمله برای تجهیزات اشرار ورود پیدا می‌کند و ما باید مواظب باشیم زیرا اینها حتماً درصدد این هستند که به حوزه سیاست هم ورود کنند و ما باید پیش ‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از این کار را داشته باشیم. ما باید قانون مبارزه با پولشویی را فعال کنیم.

9- اتباع بیگانه که در کشور ما بیشتر در رابطه با افغانه بحث می‌شود، دو دسته‌اند؛ یک دسته اتباع قانونی هستند که ما با اینها هیچ مشکلی نداریم و حمایت‌ شان می‌کنیم و دسته دیگر اتباع غیرقانونی هستند. در یک سال و نیم گذشته ما 900 هزار اتباع غیرمجاز را طرد کرده‌ایم.

پیک نت  25 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: