ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 فروردین  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

اعتراض ها و مخالفت ها

با تحویل موشک اس 300 به ایران 
 
 
 
 

 علی شمخانی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی  از سفر دو روزه به مسکو بازگشت و بلافاصله در یک مصاحبه خبری گفت:

همزمان با این سفر تحویل موشک اس 300 نیز مورد تصویب قرار گرفت که این امر نشانه مثبتی از سوی روسیه برای گسترش همکاری‌های دفاعی و امنیتی با ایران است.

امیدواریم نتایج این سفر و رایزنی های صورت گرفته در جهت تامین امنیت و خشکاندن ریشه های تروریسم (داعش و جنگ مذهبی در منطقه) باشد.

بصورت همزمان، خبرگزاری های روسیه بیانیه کاخ کرملین را منتشر کردند که بموجب آن نخست وزیر اسرائیل در اعتراض به تحویل موشک اس 300 به ایران به پوتین تلفن کرده و با وی صحبت کرده است. پوتین به نتانیاهو گفته است: موشک اس 300 صرفا یک سلاح تدافعی است و تهدیدی علیه امنیت هیچ کشوری نیست.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز پس از انتشار خبر رفع ممنوعیت تحویل اس ‌300 به ایران گفت که دیگر لزومی برای ادامه این محدودیت وجود ندارد. روسیه به صورت داوطلبانه و یکجانبه این تصمیم را گرفته است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان در نشست خبری مشترک خود با نخست‌ وزیر هند که به آلمان سفر کرده از لغو ممنوعیت تحویل موشک اس 300 به ایران انتقاد کرد و گفت: برای رفع تدریجی تحریم‌ها علیه ایران باید بصورت متحد و در توافق با یکدیگر عمل شود. وزیر خارجه آلمان نیز گفت: ما در نیمه راه توافق نهایی با ایران هستیم. زمان دادن پاداش به ایران نرسیده است.

پیک نت  27 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: