ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 بهمن ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان:

ترامپ نقطه عطفی است

که با آن قرن 20 پایان یافت

 
 
 
 

 

اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان، دو روز پس از ورود ترامپ به کاخ سفید و یک روز پس از کنگره احزاب موسوم به راست ناسیونالیست کشورهای اروپائی (از جمله آلترناتیو آلمان و جبهه ملی فرانسه) که همگی خواهان خروج از اتحادیه اروپا هستند، مقاله مهمی نوشت که روزنامه آلمانی "بیلد" منتشر شد.

با آن که اشتاین مایر نامزد اصلی مقام ریاست جمهوری در آلمان است، اما تاخیر در پذیرش این مسئولیت از سوی وی، نشان میدهد که هنوز عالی ترین محافل اقتصادی و سیاسی آلمان در حال جمعبندی اوضاع اروپا و امریکا و تغییر سیاست در آلمان هستند. در صورت پذیرش این تغییر اشتاین مایر بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات آینده آلمان و تبدیل شدن به صدراعظم را دارد! هرگونه تاخیر در گرفتن تصمیم ضروری و تغییر سیاست آلمان می تواند منجر به فروپاشی اتحادیه اروپا و حتی قدرت گرفتن راست های ناسیونالیست آلمان و فرانسه و دیگر کشورهای اروپائی شود. اکنون این احزاب با سرعت درحال تطبیق نظرات و شعارهای خود با کاخ سفید هستند و حتی "ماری لوپن" رهبر جبهه ملی فرانسه پیش از ورود ترامپ به کاخ سفید به امریکا رفته و با وی گفتگو کرد.

اشتاین مایر در مقاله خود در روزنامه بیلد نوشت:

ریاست جمهوری ترامپ نقطه عطفی تاریخی است که با آن دنیای قدیم قرن ۲۰ به شکل قطعی به پایان رسیده است. البته با هر جابجایی قدرتی ابهام‌ها، تردید‌ها و پرسش‌هایی در رابطه با خط مشی رهبری جدید مطرح می شود و این عادی است اما در این دوران بی‌نظمی جهانی احتمال بی‌ثباتی بیشتر است. دولت آلمان اکنون در تلاش برای رایزنی با دولت جدید آمریکاست تا مواضع، ارزش‌ها و علائق خود را یاد آور شود. مسئله اصلی استحکام بخشیدن دوباره به همکاری برابرحقوق است. برای آلمان تجارت آزاد، جهانی باز، همبستگی در مقابله با تروریسم و همکاری اروپا و آمریکا از اهمیت درجه اول را دارد.

اشتاین‌مایر قرار است در ماه فوریه سال جاری میلادی رئیس جمهوری آلمان شود. باید دید این تصمیم عملی خواهد شد و یا همانگونه که دربالا اشاره شد، کشتی بانان آلمان را سیاستی دیگر خواهد آمد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: