ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 بهمن ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش دریافتی از تهران

حادثه در مترو تهران

فاجعه بارتر از پلاسکو خواهد بود!

 
 
 
 
 

در مورد حادثه  پلاسکو مواضع خوبی داشتید و اطلاع رسانی درستی کردید. این چند نکته را بر نوشته های شما می خواهم بیافزایم:

1- آنچه در طول عملیات در مرکز توجه بود گشتن دنبال زنده یا مرده مامورین آتش نشانی بود و ماجرای کشف و بیرون کشیدن گاو صندوق ها از زیر آوار برای در حاشیه قرار دادن واقعیت بی توجهی بنیاد مستضعفان و شهرداری و قوه قضائیه نسبت به این فاجعه بود.

 بنا بر اظهارات یکی از مغازه داران طبقات بالاتر ساختمان که از نظر مالی در حد طبقات میانی است میزان جستجوی گاو صندوق ها بموجب اعتبار صاحبان و میزان موجودی آنها بود. ضمن اینکه در عین حال که تلاش ماموران آتش نشانی زیر فشار احساسات شخصی آنها عمدتا متوجه نجات همکارانشان ودر کنار آن افراد دیگر بود

2- در مورد کپسول های گاز و مخزن گازوئیل در طبقات بالا هیچ کدام صحت نداشتند و شدت  گرفتن آتش سوزی فقط به دلیل پوشاک و قماش انباشته شده در مغازه و راهرو ها در حد اشباع بود.

3- علت مهار نشدن آتش اولا نداشتن وسایل و ابزار مبارزه با آتشی با چنین دامنه وسیع بود و سپس عدم آموزش مدیران سازمان آتش نشانی و نبودن تدبیر مهندسی سریع بحران وتحلیل عواقب تاثیر آتش بر چنین سازه ای .

4- مخازن گازوئیل که اتفاقا بسیار بزرگ و تقریبا پر بود در طبقه منهای دو یا منهای سه قرار داشت که  کاملااز سرایت آتش در امان ماندند.

5- این حادثه در نهایت، اولا به علت نداشتن تاسیاست و تجهیزات در خود ساختمان که استاندارد این نوع ساختمان ها می باشد و بعد هم طماعی مالک (بنیاد مستضعفان) در گرفتن اجاره این ملک باد آورده و بی توجهی به ایمن سازی ساختمان و عدم به روز رسانی تجهیزات 45 ساله آتش نشانی و بعد بی توجهی شهرداری بدلیل فساد مالی همه گیر شده در این سازمان بود. در این سازمان سود بری از چربی های کاسبان خرده پای ساختمان در اولویت بود. ضمنا عدم توجه قوه قضائیه و دادستان های آن به دلیل روابط خاص با شهرداری و مماشات و چشم پوشی از خطر بالقوه ای که ساختمان را تهدید می کرد. آقای چمران خیلی با هوشی به خرج داد برای اعلام خبرهای ضد ونقیض که من فکر می کنم آبشخور این باهوشی جای دیگری بود.

همچنین فراموش نکنید عملکردقوی گروههای حکومتی درفضای مجازی را با هدف شایعه پراکنی ونشانی های غلط وانحرافی دادن. همه آنها که صاحب اطلاعات فنی هستند الان نگران متروهستند. متروئی که تیول مداحان شده است درحالیکه سلامت فنی مترو یک علم است که ربطی به مداحی و مداحان ندارد اما شهرداری تهران این مداحان را کرده است داخل مترو و سرنوشت این وسیله نقلیه عمومی را داده دست شبکه مداحان.من اینجا ازمنابعی شنیده ام که اگر حادثه ای در مترو اتفاق بیفتد تلفات آن به مراتب بیشتر و هولناک تر از ریختن ساختمان پلاسکو خواهد بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: