ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روحانی در سرازیر دوره اول ریاست جمهوری

چه کسانی پشت

خاوری و زنجانی بودند!

 
 
 
 

 

حسن روحانی روز گذشته (چهارشنبه) در نشست تخصصی جامعه نظارت و بازرسی دولت گفت که باید جزئیات پشت پرده پرونده بابک زنجانی برای مردم روشن شود. این درحالی است که حکومت سعی می کند با اعدام بابک زنجانی مثل دهها مورد گذشته، پرده روی عمق فساد و اختلاس و جنایات بکشد.

روحانی دراین نشست همچنین گفت:

«باید روشن شود که چگونه تخلف سه میلیارد دلاری (پرونده محمد خاوری فرار به کانادا) با وجود دستگاه های نظارتی در دولت قبل شکل گرفت؟

چرا با این همه دستگاه نظارتی در کشور باز هم شاهد تخلفات بزرگ هستیم؟ چگونه می شود که یک تخلف عظیم و بزرگ حدود سه میلیارد دلاری در کشور ایران در دولت قبل اتفاق افتاد؟

مگر یک نفر به تنهایی می تواند سه میلیارد را به جیب بزند؟ به کجا وصل بوده و شرکای آن چه کسانی بوده اند؟ در چه رده ای بوده اند؟ چگونه نفت در اختیار آن دیگری (بابک زنجانی) قرار گرفته؟ چگونه صدها میلیون دلار غیر از نفت پول در اختیار آن قرار گرفته است؟ دستگاه قضا رسیدگی کرده و به حکمی رسیده است (اعدام زنجانی) و من در آن باره حرفی ندارم. اما سوال مردم همچنان باقی است.  

حال فردی اعدام شود، ‌پولی که در اختیار آن آقا بود چه شد؟ چه کسانی مقصر بودند و نقش داشتند؟ .... ادامه

من از آغاز این پرونده پیشنهاد کردم به جای این که این فرد مستقیم در اختیار دستگاه قضا قرار گیرد، در اختیار وزارت اطلاعات قرار گیرد تا اطلاعات این موضوع کاملا شفاف شود بعد در اختیار دستگاه قضا قرار گیرد. به هر دلیلی این نظر عملی نشد. خب انتظار مردم چیست؟ انتظار مردم این است که ماجرا برای مردم روشن شود. مردم سوالاتی دارند. سوال مردم باید پاسخ داده شود. من همین جا به عنوان نماینده ملت ایران و به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی عرض می کنم در پرونده های مهمی که میلیاردها اموال عمومی مردم حیف و میل شده است؛ باید به سوالات مردم پاسخ داده شود. اگر پاسخ داده نشود موضوعی مهم تر از سه و ده ها میلیارد دلار را از دست داده ایم و آن مساله اعتماد عمومی مردم است.

قدرت ما قدرت مردم و اعتماد آنهاست؛ موشک، هواپیما و نیروهای نظامی سرجای خود و دست آن ها درد نکند اما آن ها قدرت دوم هستند. وقتی می خواهیم قدرت اول و قدرت ملی را بررسی کنیم، قدرت نظامی در رده چندم است نه در رده اول و مردم و قدرت مردم، اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی جزء قدرت های اول هستند.

چرا عده ای در کشور حاشیه امنیتی دارند، این حاشیه امنیتی را از کجا آورده اند و چرا برخی خبرگزاری ها‌، سایت ها و روزنامه ها حاشیه امنیتی دارند و هر چه بنویسند و بگویند، فحاشی کنند و تهمت بزنند اگر مربوط به دستگاه اجرایی و دولت باشد تشویق می شوند؟

بسیار مهم است در شرایط امروز کشور که علیه فساد و برای مقابله با آن کمربندها را محکم ببندیم چراکه اگر اقتصاد می خواهیم در کشور رشد وتوسعه یابد و شاهد اجرای اقتصاد مقاومتی باشیم یکی از شرایط آن نبود فساد است.

شنیده بودیم که برخی به دلیل فقر و اعتیاد کارتن خواب هستند و یا زیر پل ها می خوابند، حتی در کشورهای اروپایی نیز در ایستگاه مترو و زیر پل ها افراد فقیر می خوابند اما قبر خواب کمتر شنیده بودیم که فقیری شب به دلیل فقر و بینوایی و برای اینکه از سرما نجات یابد؛ در قبر بخوابد .

در خصوص مشکلات اجتماعی، فقر و محرومیت دولت و همه مسئول هستند و در برابر فساد همه مسئول هستیم وبزرگترین قدرت برای مقابله با فساد، نظارت عمومی است . یکی از وظایف مهم احزاب ، گروه ها، سمن ها و تشکل های سیاسی، روزنامه ها ، سایت ها و رسانه ها باید مقابله با فساد باشد.  اینکه در 29 آذر منشور حقوق شهروندی را به مردم عرضه کردم، یک هدف داشت و آن اینکه ملت در زمینه حقوق شهروندی مطالبه گر شوند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 دی

 
 

اشتراک گذاری: