ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرگ خوب است برای همسایه

رئیس قوه قضائیه گل گفت

اما یادش رفت گل هم بچیند!

 
 
 
 

 

صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه در سیزدهمین همایش دادستان های جمهوری اسلامی که در مشهد برپا شده شرکت کرد و تحت تاثیر گل هائی که مقابلش چیده بودند چند کلام "گلُ"  گفت اما یادش رفت گل هم بچیند! یعنی یادش رفت که نظارت فقط شامل حال نظارت بر دولت نیست، بلکه نظارت بر قوه قضائیه که اکنون فاسد ترین نهاد مملکتی است ضرورتش مقدم بر نظارت بر دولت است. درعین حال که همه بحث در جمهوری اسلامی اینست که نظارت عام باشد و از جمله مجلس خبرگان بر کار رهبری هم نظارت کند که اگر چنین بود و چنین می شد ای بسا برگماری های فردی رهبر (ازجمله انتصاب رئیس قوه قضائیه) تابع نظارت می شد. تمام نظارت که نباید فقط شامل حال دولت شود.

او گفت:

نظارت مساله‌ای بسیار مهم است. بسیاری از چالش‌های فعلی کشور در حیطه‌های دولتی و غیر دولتی ناشی از عدم تحقق نظارت کافی است.

اگر نظارت کافی بر بخش‌های مختلف به ویژه اقتصادی داشتیم وضع مدیریت کشور اینگونه نبود.

مجلس شورای اسلامی که حق تحقیق، تفحص، استیضاح را دارد و می‌تواند این نظارت را در داشته باشند. سراسر کشور دستگاه‌های دولتی و عمومی وجود دارند که مردم با آن‌ها سر و کار دارند و موجب نارضایتی مردم شده اند.

برخی می‌گویند اعدام فایده ندارد. در صورت عدم سختگیری قوه قضائیه،  وضع بسیار بدتری برای جامعه به وجود می‌آمد و می توانستیم مواد مخدر را در  عطاری‌ها نیز تهیه کنیم.

نمی‌توان‎‌ اعدام را به طور کلی نفی کرد زیرا بازدارندگی دستگاه قضا را تضعیف می‌کند اما به جای اعدام تا حد ممکن باید مجازات‌های موثر وجود داشته باشد بنابراین دادستان‌ها در اجرای احکام دقت و تامل کنند زیرا کار دادستان‌ها در تامین امنیت بسیار مهم است و باید با نظارت این امنیت را بیشتر کرد.

در بازداشت‌گاه ها و زندان ها نباید با افراط و تفریط حرکت کرد و در مواردی که امکان دارد و به صلاح دید قاضی از ورود یک فرد خاطی بدون سابقه کیفری به زندان جلوگیری شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 مهر

 
 

اشتراک گذاری: