ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خبرنگاران که روی صندلی هایشان میخکوب شده اند

یک نفر با دوربین

برود از کارخانه "ارج" عکس بگیرد!

 
 
 
 
 

 

تعطیل شدن کارخانه قدیمی ارج همچنان موضوع بحث خبرگزاری ها و روزنامه های ایران است. برخی می نویسند تعطیل نشده و شمار بیشتری می نویسند تعطیل شده است. مدیرعامل ارج هم مصاحبه خنده داری کرده و گفته تعطیل نشده اما 7 شرکت داخلی و خارجی می خواهند آن را بخرند!

در این میان، حتی یکی از رسانه ها، دوربین دست خبرنگارش نمیدهد و او را نمی فرستند کارخانه ارج در جاده کرج که هم عکس از کارخانه بگیرد و هم ببیند بالاخره تعطیل شده یا نشده است. روزنامه نگاری شده انتشار بولتن ادارات و سازمان و خبرنگار به جای آن که بیرون از محل کارش باشد روی صندلی محل کارش جا خوش کرده، چنان که انگار مامور ثبت احوال است!

در ادامه ماجرای ارج، روزنامه اعتدال هم روز گذشته نوشت: متاسفانه خلاف واقع گویی های مدیران ارشد "گروه توسعه صنعتی ملی" و امتیاز گرفتن رسانه های منتقد دولت از این مساله سبب شد تا از یک تخلف و اشتباه استراتژیک هیاهویی علیه دولت و دست آوردهای داخلی و خارجی آن ساخته شود.

تصاویر منتشره از سوی رسانه ها کاملا شاهد این موضوع است که شرکت با سابقه ارج بر اثر سوء مدیریت تعطیل شده و متاسفانه سند سازی های ناشیانه برخی از مدیران مربوطه درباره اینکه نشان دهند این شرکت هنوز تعطیل نشده مورد وثوق اصحاب رسانه قرار نگرفت. این درحالی است که  شرکت ارج بیش از شش سال است که با مشکلات اقتصادی و مدیریتی عدیده ای دست به گریبان است. طی سالهای گذشته این شرکت در سراشیبی سقوط قرار گرفت، برخی مدیران میانی با تصمیمات غلط استراتژیک در دو بخش خرید مواد اولیه و فروش محصولات نهایی، زمینه ساز فرورفتن «ارج» به بحران فروپاشی را فراهم کردند.

خرید محصولات فلزی از جمله ورق های فلزی از دست دلالان به جای بستن قرارداد با تولیدکنندگان اصلی و فروش محصولات به عنوان محصولات خارج از رده و بی کیفیت به بهانه های واهی، از جمله دلائل سقوط ارج است.

روند رو به افول «ارج» با خروج برخی محصولات از خط تولید و در نهایت تک محصولی شدن این کارخانه از سالها پیش آغاز شد و در فاصله سالهای 92 تا 95 شدت گرفت تا آنجا که قیمت تمام شده تنها محصول این کارخانه، یعنی کولر آبی از قیمت فروش رقبای بخش خصوصی پیشی گرفت و شرکت چاره ای جز اصلاح روند مدیریت یا تعطیلی کارخانه نداشت.

در 29 اسفندماه سال 1394 «شرکت ارج» 266 پرسنل داشته که به دلیل بازنشستگی با بیش  25 سال سابقه کار، اکنون در این شرکت 200 کارگر دارد.

مدیر عامل این شرکت در پاسخ به این سوال که تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که بخش هایی از کارخانه پلمب شده و کارخانه عملا تعطیل است، گفت: این پلمب ها را پرسنل حراست شرکت الصاق کرده اند و دلیل تعطیلی کارخانه موقتی بوده است.

مدیر فعلی شرکت ارج اواخر پاییز سال 94 در این شرکت منصوب شده است. وی قبل از آن هیچ سابقه مدیریت اجرایی و تولیدی نداشته و با توجه به دیدگاه های حاکم بر مجموعه "گروه توسعه صنعت ملی" روند رو به افول این شرکت  و آماده سازی جهت واگذاری شرکت به مجموعه های متقاضی سپری شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: