ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 خرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

موافقان و مخالفان سیاست های رئیس جمهور

شکاف در صفوف

نزدیکترین حزب متحد اردوغان

 
 
 
 

"حزب حرکت ملی ترکیه" که عملا به دو بخش اکثریت مخالف سیاست های رئیس جمهور این کشور "اردوغان" و اقلیت موافقان تقسیم شده، تشکیل کنگره فوق العاده داد. ماه گذشته همین حزب کوشش کرد کنگره خود را برای تغییر رهبری آن که از اردوغان دنباله روی می کند تشکیل جلسه بدهد اما نیروهای امنیتی و پلیس و گروه های فشار خیابانی وابسته به حزب حاکم مانع این اجلاس شد. کنگره روز گذشته (یکشنبه) تشکیل شد.

از 1240 نفری که برای کنگره دعوت شده بودند 800 نفر در کنگره حضور یافتند. همین آمار نیز نشان دهنده ترکیب اقلیت و اکثریتی است که دربالا به آن اشاره شد.

"باغچه لی" رهبر حزب این کنگره را غیرقانونی اعلام کرده و مدعی شد که در ماه جولای کنگره دیگری را تشکیل خواهد داد. از سوی دیگر، مخالفان همکاری با دولت اردوغان که اکثریت را در حزب حرکت ملی ترکیه تشکیل میدهند گفته اند که در کنگره ماه جولای نیز حضور خواهند یافت. درجریان کنگره روز گذشته اعلام شد: این کنگره به حکم محاکم صالحه ترکیه برگزار می شود و تصمیماتی که در آن اتخاذ خواهد شد هم قانونی و هم مشروع خواهد بود.

حزب حرکت ملی 15 سال پیش در ترکیه تشکیل شد و رهبر آن "باغچه لی" است که اکنون زیر فشار اکثریت این حزب برای دوری از دولت و سیاست های اردوغان است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: