ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 اردیبهشت  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
  عراق در آستانه سه پارچه شدن!  
 
 
 

دولت عراق در آستانه فروپاشی است. این فروپاشی در شرایطی است که همراه با آن حاکمیت درعراق فرومی پاشد و روند تجزیه این کشور سرعت خواهد گرفت. هم کردهای اقلیم عراق تمایل خود به استقلال طی یک رفراندوم را اعلام کرده اند و هم در بخش هائی که اکثریت آن را سنی ها تشکیل میدهند تمایل به جدائی از بغداد را دارند و این یعنی تبدیل عراق به سه کشور. این اوضاع پیچیده را مقتدا صدر روحانی جوان و ماجراجوئی که سر نخش به ایران بند است و حتی اگر اینگونه هم نباشد، همه در عراق او را عامل جمهوری اسلامی میدانند پیچیده تر کرده است. او به بهانه فساد در دولت بغداد می کوشد کابینه ای با اکثریت شیعه را به عراق تحمیل کند که خود به معنای کمک به تجزیه عراق است. او زیر پوشش ضرورت تجدید کابینه و استفاده از وزرای غیر حزبی می خواهد افراد شیعه را وارد کابینه کند. گوئی در میان شیعیان فساد نیست که اگر اینگونه بود در دولت احمدی نژاد نباید تاریخی ترین غارت ایران صورت می گرفت.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، گفت مبارزه با داعش مستلزم تشریک مساعی همه طرف‌ها و حمایت آنها از نیروهای امنیتی است.

براین اساس، منطقه «الخضرا» (سبز) که ساختمان‌های دولتی و سفارت‌خانه در آنجا واقع است، به شدت تحت تدابیر امنیتی قرار دارد.

هوادار مقتدی صدر که فعلا سرگرم لشگر کشی خیابانی اند وارد این منطقه محافظتی سبز شده اند که ساختمان های دولتی و سفارتخانه ها در آنجا مستقرند. آنها حتی وارد پارلمان عراق شده و آن را اشغال کرده و خسارات زیادی به آن وارد کردند که درعکس دیده می شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: