www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 اسفند ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 27 اسفند

دُم خروس ولایتی از جیب

وزیر دفاع امریکا بیرون زده!

 
 
 
 

اخبار خبرگزاری های داخلی ظاهرا مستقل مانند خبرگزاری ایسنا و یا ایلنا و یا ایرنا، معمولا آغشته به صفاتی است که حاوی سمت گیری موافق و یا مخالف رویدادهاست و تابع سیاست خارجی حکومت. بعنوان یک نمونه بخوانید خبری را که درباره وزیر دفاع امریکا "ایسنا" منتشر کرده است:

«وزیر دفاع آمریکا در «ادعایی بی اساس» ایران را به تلاش برای دخالت در انتخابات پارلمانی عراق که در ماه می برگزار می‌شود متهم کرد.» البته ایسنا نوشته که نقل از رویترز این خبر را منتشر کرده اما قطعی است که رویترز ننوشته "ادعای بی اساس" بلکه ایسنا خود به آن اضافه کرده است. ایسنا در ادامه می نویست: «جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در ادامه "ادعاهای گمراه کننده " گفت: ما مدارک نگران کننده‌ای مبنی بر تلاش ایران برای نفوذ در روند انتخابات پارلمانی عراق با استفاده از پول در دست داریم.

اگر ایسنا استقلال داشت و تفسیری بر این خبر(بدون صفاتی که از خود به آن افزوده) بیافزاید، اشاره به آن سخنانی باید می بود که علی اکبر ولایتی وزیر خارجه بیت رهبری در جریان سفر اخیر خود به عراق و دیدار با مقامات مختلف و حتی اقلیت های مذهبی عراق بر زبان جاری ساخت و موجب یک بحث ملی در عراق شد. این بحث که ایران حق ندارد برای عراق تکلیف تعیین کند و در امور داخلی این کشور دخالت کند. ولایتی در آن سفر گفته بود که "ما اجازه نخواهیم داد لیبرال ها و کمونیست ها در عراق حکومت کنند." حتی اگر ولایتی به حرف بسنده نکرده و به قول وزیر دفاع امریکا سر کیسه را هم به خرج دولت و یا بودجه بیت رهبری "شُل" نکرده باشد، همین اظهارات آب نکشیده سیاسی زمینه ساز سخنان وزیر دفاع امریکا نشده؟ و همین دخالت ها در امور داخلی کشورهای منطقه برای دولت مشکل ساز نشده؟ وزیر دفاع امریکا چه ادعا کرده باشد و یا نکرده باشد و چه قصد گمراهی داشته و یا نداشته باشد، چرا پای مرغ خانگی را نمی بندند تا مجبور نشوند همسایه را دزد خطاب کنند؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: