www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بنام یک روحانی از ملت

ایران عذرخواهی می کنم!

 
 
 
 

 

روز اول بهمن در تهران همایشی با نام "سلامت روان و رسانه" برگزار شد که موضوع اصلی آن "خشونت" بود. در این همایش آیت الله محقق داماد که در مقاطعی از رهبری علی خامنه ای نیز دادستان کل جمهوری اسلامی بود و سپس کناره گرفت و به قم بازگشت و مگر برای تدریس حقوق در دانشگاه بهشتی به تهران نمی آید، نکاتی را از واقعیات بر زبان جاری کرد که نشان میدهد در حوزه علمیه قم چه مباحث درباره دوران رهبری علی خامنه ای مطرح است. محقق داماد نوه بنیانگذار حوضه علمیه قم "حائری یزدی" است و چند سال نیز سفیر جمهوری اسلامی در واتیکان.

جملات آخر این سخنرانی که خلاصه ای از آن را می خوانید؛ در حقیقت باید از دهان رهبر جمهوری اسلامی جاری می شد تا روحانیون منصوب او در نماز جمعه ها و شورای نگهبان و قوه قضائیه و هر نهاد دیگری احساس کنند زمان دگرگونی و تغییرات فرا رسیده و دیگر نمی توان مانند گذشته حکومت کرد. محقق داماد گفت:

سیاه ‌ترین و دشوارترین خشونت، خشونت‌های ناشی از انگیزه‌های قدسی و دینی است؛ یعنی، به نام خدا، آدم‌کشی کردن و برده سازی کردن و سر بریدن و به نام خدا اسیر و ویران کردن. تمام جنگ‌های تاریخ ناشی از خشونت بوده است. هیچ خشونتی هم به تلخی خشونت مقدس نیست. ما نمونه‌های آن را در قرون وسطی دیده‌ایم که به نام خدا و دین چه کردند و متاسفانه هنوز هم ادامه دارد.

منشأ تمام خشونت‌ها جهل است و منظور از جهل، نادانی و نفهمیدن مفهوم خدا و سوءبرداشت از مفاهیم قدسی است. من به‌عنوان یک روحانی نسبتا سالخورده، از همه ملت ایران عذرخواهی می‌کنم. ما نتوانستیم اخلاق اسلامی را ارتقا ببخشیم و نسل امروز را مهربان و رحیم و بدون خشونت تربیت کنیم


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: