www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

با جنگ و ترور گره خواهد خورد؟

ترکیه- بهزاد دولت آبادی

 
 
 
 

"عدنان تانری وردی" متولد ١٩٤٤ در شهر قونیه، فارغ التحصیل دانشکدۀ علوم دانشگاه استانبول در سال ١٩٦٣ و فارغ التحصیل دانشگاه جنگ در سال ١٩٦٦ با درجۀ افسری توپخانه. وی در سال ١٩٩٢ به درجۀ سرلشکری ترفیع و در سال ١٩٩٦ بازنشسته شد. وی پس از بازنشستگی، در سال ٢٠٠٠ تشکلی تحت عنوان "انجمن مدافعین عدالت" جهت دفاع از نظامیانی که به اتهام همکاری با  تشکلات اسلامی- ارتجاعی از ارتش اخراج شده بودند را تاسیس کرد. عدنان تانری وردی که به ضدیتش با اندیشه های مصطفی کمال آتاتورک نیز مشهور است، سپس در سال ٢٠١٢ به همراه تنی چند از نظامیان اسلامگرای ترکیه یک شرکت سهامی به نام "سادات" (شرکت تجاری مشاورۀ بین المللی دفاع)  با هدف "تبدیل جهان اسلام به یک ابر قدرت" را بنیاد و رجب طیب اردوغان پس از کسب مقام ریاست جمهوری وی را به عنوان مشاور ارشد خود برگزید! حوزۀ فعالیت و "خدمات" این شرکت عبارت است از: جنگ های نا منظم، تک تیراندازی، نبرد تن به تن، عملیات زمینی، تکنیک های تخریب و پشتیبانی، روش های پیشرفتۀ مخابراتی، روش های پیشرفتۀ رصد توپخانه، شکار تانک و خودروهای زرهی و غیره...

می گویند که این شرکت سهامی نقشی برجسته و فعال در آموزش نظامی اعضای داعش و سایر جهادگران اسلامی  و از جمله تروریست های "ارتش آزاد سوریه" را بر عهده داشت و حتی گفته می شود بسیاری از کادرهای مجرب و آموزش دیده اش  در شب کودتای ١٥ جولای ٢٠١٦ بخشی از پیاده نظام اردوغان در شکست دادن "کودتاگران" بوده اند. حتی عنوان نمودند که "مردم با فروکردن زیرپیراهن هایشان در سوراخ اگزوز موتور تانک کودتاگران را از کار انداختند."! تا آنجا که ادعا می شود سر سربازی از ارتش ترکیه که در شب ١٥ جولای بر روی پل تنگۀ بسفر بریده شد از منسوبین همین تشکل تجاری بوده!

خانم "مرال آک شنر" از اعضای سابق کمیتۀ مرکزی و وکیل سابق پارلمانی حزب بشدت راستگرای "حرکت ملی گرا" (که بدنبال تبرا از سیاست های اردوغانی رهبر حزب "دولت باغچه لی" تشکلی به نام "حزب خوب" را تاسیس کرد.) چندی پیش در یکی از اظهاراتش گفته بود: "شنیده ام  که در بخش هایی از ترکیه از جمله شهرستان های قونیه و توکات عده ای کمپ های آموزشی نظامی برپا کرده اند و قصدشان ایفای نقش در انتخابات آتی ترکیه می باشد. آیا شرکت تجاری سادات یکی از گردانندگان این کمپ ها می باشد؟!"

امروز(سه شنبه) "شورای امنیت ملی" به ریاست اردوغان تشکیل جلسه داد و طبق انتظار موضوع اصلی نشست "عملیات شاخۀ زیتون" بود. هرچند حضور "خلوصی آکار" رئیس ستاد مشترک و "هاکان فیدان" رئیس ادارۀ اطلاعات ترکیه در چنین نشستی طبیعی است، ولی حضور "عدنان تانریوردی" موسس شرکت تجاری مشاورۀ بین المللی دفاع در این نشست چندان طبیعی جلوه نمی کند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: