www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 بهمن ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 30 بهمن

پاسخ آقای خامنه ای

به شورش دیماه مردم

 
 
 
 
 

 

روزگذشته عده ای بنام مردم تبریز به دیدار رهبر جمهوری اسلامی برده شدند. آقای خامنه ای در این دیدار برای خنثی سازی شورش دیماه مردم در 90 شهر ایران،  ضمن تجلیل از مراسم بی رمق 22 بهمن امسال و قبول انتقادهای مردم از خود وی و دیگر مسئولان گفت: مهمترین کار انقلاب اسلامی «تبدیل نظام طاغوت به نظام مردم‌سالار» بود. مردمسالاری یعنی در همه چیز «مردم» اصل هستند. (قضاوت با مردم ایران که آیا واقعا در ایران مردمسالاری برقرار است و همه چیز مردم هستند؟)

انتخابات و رأی مردم در تعیین مستقیم یا غیرمستقیم رهبری، رئیس‌جمهور و سایر مسئولان تنها بخشی از مردم‌سالاری است. (مردم محدودیت ها و رد صلاحیت ها و حتی رد صلاحیت پس از انتخاب را به یاد دارند و تمرکز قدرت در دست نهادهای غیر انتخابی را) به خاطر عقب افتادن در زمینه عدالت از خداوند و مردم باید عذرخواهی کرد. در این زمینه نیز پیشرفت خواهیم کرد.

دشمنان ایران از پیشرفت‌های چهار دهه اخیر مطلعند اما ملت‌ ها از این پیشرفت‌ها بخوبی آگاه نیستند چرا که ما در تبلیغات ضعیف، کم‌کار و کم‌ابتکار هستیم که باید جبران کنیم. ملت امروز سربلند و سرافراز، به تأثیرگذاری در همه امور مشغول است و این بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب است.

خطراتی انقلاب را در معرض آسیب قرار می دهد. از جمله «حرکت به سمت اشرافی‌گری»، «دل سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به مستضعفان و قشرهای ضعیف» و «تکیه و اعتماد به خارجی‌ها به جای تکیه بر مردم» . نخبگان جامعه حواسشان جمع باشد، مدیران کشور به‌شدت مراقب باشند و مردم هم با حساسیت، رفتار ما مسئولان و مدیران را تحت نظر داشته باشند .

این خطاست که برخی تصور کنند به اسم انقلاب باید به همه‌ چیز و به همه حوادث و بخشهای نظام اسلامی زبان انتقاد و اعتراض داشت. اقتصاد مقاومتی همانگونه که بارها گفته ایم و همه مسئولان نیز سیاست‌های آن را تصدیق کردند، به معنای محصور شدن در داخل نیست . رونق اقتصاد داخلی نیازمند صادرات خوب، واردات در حد نیاز و جلب سرمایه گذاری خارجی هست اما سررشته و تدبیر کار باید دست مدیران داخلی باشد و کار به بیگانگان سپرده نشود.

زلزله اقتصادی و ضربه فوق العاده شدید حدود یک دهه قبل به برخی کشورهای پیشرفته شرق آسیا نتیجه وابستگی به سرمایه خارجی بود. ما نتیجه اتکاء به خارجی‌ها را در قضیه برجام مشاهده کردیم و در قضیه مذاکرات هسته‌ای به آنها اعتماد کردیم اما سودی نبردیم البته خوشبختانه مسئولان برخورد خوبی با این مسئله دارند و وزیر امور خارجه که باید از او تشکر کرد، با خباثت امریکایی ها و به نعل و به میخ زدن اروپایی‌ها، برخورد خیلی خوب و قوی دارد که این راه باید ادامه یابد.

بدون لحظه ای تردید، کشور باید به سمت هر چیزی که برای دفاع نیاز دارد حرکت کند، ولو همه دنیا مخالف باشند.

دشمنانی که با جنگ افزارهای خود بشریت را تهدید می کنند با توان موشکی ایران مخالفت می کنند. این مسئله به شما چه ربطی دارد؟ شما می خواهید ملت ایران موشک و دیگر امکانات دفاع از خود را نداشته باشد، تا به او زور بگویید.

ما البته مسائلی همچون بمب هسته ای و سلاح کشتار جمعی را حرام می دانیم اما هر چیز دیگری را که لازم داشته باشیم، با قدرت دنبال می کنیم.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: