www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 آبان ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سفرنماینده امریکا به اربیل

اقلیم کردستان عراق از فراز

تحریف اخبار رسانه های ایران
 
 
 
 

 

لنین یک جمله تاریخی دارد که مصداقش در جمهوری اسلامی بسیار یافت می شود. از جمله برخی روزنامه ها و خبرگزاری های داخلی که نان را پیوسته به نرخ بی اعتباری خود می خورند. همین رسانه ها تا همه پرسی در کردستان عراق برگزار شد و ارتش عراق و واحدهای حشد الشعبی به اردبیل حمله کردند و پیشمرگه های کردستان عقب نشینی کردند، حزب حاکم در اقلیم کردستان، یعنی حزب دمکرات کردستان عراق را تبدیل کردند به "حزب بارزانی" و حتی "گروهک حاکم در آن اقلیم". چه کسی و کدام نهاد به آنها دستور داده اینگونه تحریک آمیز بنویسند؟ معلوم نیست. همین رسانها داعش را هم "گروهک" می نویسند و این قصه سر دراز دارد. همه احزاب و سازمان هائی که در حکومت نیستند و یا در کشورهای دیگر حاکم اند اما در برابر سیاست های جمهوری اسلامی "گروهک" اند!

حالا چند هفته پس از فروخوابیدن تنش میان کردستان عراق و دولت بغداد و نزدیک شدن دولت عراق به عربستان و جامعه عربی، ذوق زدگی های رسانه های ایران می رود که خاتمه یابد زیرافراکسیون حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی اعلام کرد که به جلسات پارلمان در بغداد باز می گردد. فراکسیون حزب دموکرات کردستان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فراکسیون‌های پارلمانی است.

فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا نیز وارد اربیل پایتخت اقلیم کردستان شد و با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق و قباد طالبانی معاون نخست‌وزیر و نماینده حزب اتحادیه میهنی اقلیم دیدار و گفتکو کرد.

نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز در بیانیه‌ای با اشاره به سفر برت مک‌گورک، فرستاده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به اربیل گفت: در این دیدار دو طرف خرسندی خود را از توقف تنش‌ها میان نیروهای دولت فدرال و نیروهای پیشمرگ ابراز داشته و بر لزوم آغاز گفتگویی جدی میان بغداد و اربیل جهت حل مشکلات موجود طبق قانون اساسی تاکید کردند. بارزانی درباره تقویت روابط اربیل- واشنگتن ابراز امیدواری کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 آبان

 
 

اشتراک گذاری: